PoFV - Net Play

Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

PoFV - Net Play

Inläggav Gale » tor 23 aug 2012, 20:45

Så nu har man tack vare hjälp från ovan lyckats med att kunna Host:a Net-play matcher med Phantasmagoria of Flower View via "adonis".

Sugen på att spela lite one-on-one med mig och eventuellt flera i PoFV?

Adda mig isånafall på Skype.

SkypeID: m8-ball

Annars sitter jag mycket på vår Ventrilo, det brukar för övrigt vara andra människor där, så de kommer nog också vilja spela med er ;)

Ska även berätta att Kanade här på forumet har en grupp på Evolve med folk som spelar PoFV. Där är även jag och MrFr3drik medlemmar.

Här kan ni joina: https://www.evolvehq.com/groups/1121

FUN GAMING IS FUN, AND MORE FUN TOGETHER!
Bild
Användarvisningsbild
TheEGC
Lesser Youkai

Re: PoFV - Net Play

Inläggav TheEGC » lör 25 aug 2012, 13:17

Men vänta... Förra gången jag försökte spela med Adonis på nätet med någon annan så var det rentav omöjligt att spela eftersom båda hade 3FPS eller något =O Har de förbättrat den nu? Eller var det bara för att vi hade för hög Latency mellan oss?
Bild
http://touhou.nu/forum/viewtopic.php?f=24&t=383
Beyond the Orange Horizon - A tale from the citizens of Ulgaria
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » sön 26 aug 2012, 17:06

TheEGC skrev:Men vänta... Förra gången jag försökte spela med Adonis på nätet med någon annan så var det rentav omöjligt att spela eftersom båda hade 3FPS eller något =O Har de förbättrat den nu? Eller var det bara för att vi hade för hög Latency mellan oss?

Så länge man inte har flera klienter som belastar nätet igång samtidigt som man försöker connecta till varandra så ska det inte vara några problem. Det sker faktiskt oftast utan några som helst problem med fps.
Bild
Användarvisningsbild
TheEGC
Lesser Youkai

Inläggav TheEGC » sön 26 aug 2012, 17:25

Gale skrev:Så länge man inte har flera klienter som belastar nätet igång samtidigt som man försöker connecta till varandra så ska det inte vara några problem. Det sker faktiskt oftast utan några som helst problem med fps.

Ohhhhh! Då ska jag ge det en chans till =D
Men, är det någon som skulle vilja köra någon match då? ^w^
Eller ska jag gå till den där länken kanske för att hitta någon?
Bild
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » sön 26 aug 2012, 20:32

TheEGC skrev:Ohhhhh! Då ska jag ge det en chans till =D
Men, är det någon som skulle vilja köra någon match då? ^w^
Eller ska jag gå till den där länken kanske för att hitta någon?

Jag spelar gärna mot dig. Jag sitter som sagt ofta på venten, om du vågar dig dit xD. Annars adda mig på skype :P

Gale skrev:SkypeID: m8-ball
Bild
Användarvisningsbild
TheEGC
Lesser Youkai

Inläggav TheEGC » sön 26 aug 2012, 20:51

Enda problemet är att jag inte känner mig jättebekväm med att snacka med någon bara sådär över skype, men jag skulle gärna vilja lägga till dig och prata bara genom chatt tills vidare om det går för sig ^^
Måste liksom bara komma in och smälta in i touhou.nu communityn, typ som att visa av er som vart här länge känner varandra jättebra och känner till alla ^^
Bild
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » sön 26 aug 2012, 20:54

TheEGC skrev:Enda problemet är att jag inte känner mig jättebekväm med att snacka med någon bara sådär över skype, men jag skulle gärna vilja lägga till dig och prata bara genom chatt tills vidare om det går för sig ^^
Måste liksom bara komma in och smälta in i touhou.nu communityn, typ som att visa av er som vart här länge känner varandra jättebra och känner till alla ^^

Det är lugnt, ta den tid du behöver bara :)
Bild
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » tor 30 aug 2012, 10:16

Gale skrev:Så nu har man tack vare hjälp från ovan lyckats med att kunna Host:a Net-play matcher med Phantasmagoria of Flower View via "adonis".

Du kunde ju frågat mig tidigare Gale. Jag har spelat med Adonis förut för typ 2 år sen utan problem. xP
Det är lite knepigt att få igång i början men det fungerade efter att man ställt in saker sen.
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » fre 31 aug 2012, 07:03

saiyoucho skrev:
Gale skrev:Så nu har man tack vare hjälp från ovan lyckats med att kunna Host:a Net-play matcher med Phantasmagoria of Flower View via "adonis".

Du kunde ju frågat mig tidigare Gale. Jag har spelat med Adonis förut för typ 2 år sen utan problem. xP
Det är lite knepigt att få igång i början men det fungerade efter att man ställt in saker sen.

Det hade jag gjort, men eftersom jag bara hade problem med att öppna porten till routern så var det det enda jag behövde hjälp med. Tack till Rheeve för det.
Bild
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » fre 31 aug 2012, 10:58

Fixade en guide för hur man fixar stuff med Adonis och så. Uppdaterade support tråden och satte den på global så den lätt kan hittas från andra delar av forumet.
Online play på Phantasmagoria of Flower View med Adonis.
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~

Återgå till "Touhou [Officiella]"