Touhou 13.5: Hopeless Masquerade

Användarvisningsbild
Emperor
Lesser Youkai

Re: Touhou 13.5: Hopeless Masquerade

Inläggav Emperor » sön 02 jun 2013, 21:30

Har inte hängt med i denna tråd på ett ganska bra tag och har heller inte spelat spelet särskilt mycket alls, men...
Aioli skrev:

...går detta att göra mot andra spelare, (i alla fall om de faktiskt inte är beredda)? Utifrån det lilla jag vet, lyckas Aioli faktiskt samla ganska mycket populäritet här. Om motståndaren har en setup utan magic potions eller attacker som kan nå tillräckligt högt... asså, så länge "desperat attack-spamming" kommer ikapp, är det ju chill, men...

Vad jag försöker säga: om denna metod faktiskt går att använda mot andra spelare (även om det kräver att de har "fel" setup), då har Tasofro VERKLIGEN fuckat upp ordentligt med hela det här systemet.

...och även om just denna taktik bara fungerar mot korkade CPUs, så känns det fortfarande som att: "get popular > stall > win" är en mer realistisk strategi än det borde vara.

...men som sagt, jag vet fortfarande knappt hur popularity funkar annat än att man uppenbarligen vinner om man har mer när det blir time-out. Så jag kan ju ha fel.
=O!!!
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » sön 02 jun 2013, 22:29

Ingen fara, det fixades redan vid den andra trialen, så nej, man kan inte längre hoppa ur banan och ta semester ifrån stridandet och fortfarande strida, eftersom hoppet inte längre når tillräckligt långt upp.

Med det sagt så finns det ju fortfarande mycket dumt i spelet, och jag upptäcker mer och mer för varje match jag kör.

Man borde helt enkelt inte kunna få ha en combo som består av endast tre flashicks och dessutom göra så att den funkar acceptabelt i matcher.

Bara nej.

Populäritets systemet är gjort för att om man stallar så ska man få mindre populäritet, men om man redan har ett övertag, och vet hur man stallar "rätt" så gör det fan inte mycket skillnad.

Med allt detta sagt så måste jag faktiskt säga att spelets neutral-game faktiskt börjar växa lite på mig, och framför allt nu när jag fick reda på att även melee attacker som MISSAR kan avbrytas in i skott gör att hela spacing systemet är mycket roligare än jag först förväntade mig.

Still a pretty bad game though.
Bild
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » tor 01 aug 2013, 22:39

Tänkte ta mig friheten att lägga upp final matchen från Närcon 2013.

Här är även brackets: http://challonge.com/nc2013hm

Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Inläggav Mithradates » lör 10 aug 2013, 12:43

I den senaste patchen kan man äntligen spela som Kokoro!
http://www.tasofro.net/touhou135/index.html
Jag behövde dock klara av Kokoro's story för att kunna göra detta.
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » lör 10 aug 2013, 13:47

Hata no Kokoros gimmick är att hon kan ändra sin religion genom att använda skills, mitt i matchen.

inb4thisisfuckingstupid.com

SIGH, har inte tid att köra idag för att testa mer än det lilla jag redan gjort, och vetifan om jag orkar med skitspelet mer överhuvudtaget.
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » lör 12 okt 2013, 11:58

Oh hej, 1.30 är ute.

Och gör ändringar som jag faktiskt håller med om men inte riktigt orkar bry mig för att testa ingående för att jag är riktigt jävla trött på detta skitspelet.

That's it, sorry for doublepost.

Mamizou har ett spellcard som förvandlar hennes motståndare till små gulliga djur.
Bild

Återgå till "Touhou [Officiella]"