Touhou 14: Touhou Kishinjou ~ Double Dealing Character

Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Re: Touhou 14: Touhou Kishinjou ~ Double Dealing Character

Inläggav Gale » mån 27 maj 2013, 04:48

Bra observationer från dina första intryck och jag tror ärligt talat att det inte finns så mycket mer att säga.

Efter att ha spelat igenom demot med alla skottyper så verkar Reimu A vara den som kan kamma in flest poäng, fast har nog spelat för lite Marisa för att säkert kunna säga det.
Graze ger plus i score multiplier men tycker inte det ger märkbara utslag på poängen på bara tre banor.
Dessutom, finns det några fördelar med att spela utan vapen? Tycker personligen att allt dör långsammare plus att du får mindre poäng.

Tycker du borde ladda upp din score i Highscores du med. ;)
Bild
Användarvisningsbild
KennyMan666
Shikigami
Kontakt:

Inläggav KennyMan666 » mån 27 maj 2013, 08:08

Gale skrev:Dessutom, finns det några fördelar med att spela utan vapen? Tycker personligen att allt dör långsammare plus att du får mindre poäng.

Jag har hört saker om Marisa Bs bomb på IRC, men jag har inte riktigt kommit fram till vad det är som gör den så fantastisk.
Bild
Mästare i PoFW | Administratör, Svenska Touhou-wikin | STGFan, Sveriges shmup-community
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » mån 27 maj 2013, 08:16

Skulle väl vara det faktum att bossarna släpper ifrån sig Power itemsnär de träffas av den.

Men det är ju inte direkt något att hänga i granen.
Bild
Användarvisningsbild
KennyMan666
Shikigami
Kontakt:

Inläggav KennyMan666 » mån 27 maj 2013, 08:35

Nä - nu har jag fått reda på varför den är lite småbruten.

Alla skott - ALLA - som blir träffade av den, efter att den initiala "bomb" delen av den är klar och den hänger kvar, förvandlas till power items. Den hänger kvar rätt länge. Så den kan användas VÄLDIGT VÄLDIGT LÄTT för att farma bomb och liv-fragment, speciellt på vissa bossars icke-trollkorts-attacker. Körde precis en runda där jag kom till bana 2 med 4 power.
Bild
Mästare i PoFW | Administratör, Svenska Touhou-wikin | STGFan, Sveriges shmup-community

Återgå till "Touhou [Officiella]"