Rantplanket

Här kan du posta det som inte passar in i någon av dom andra kategorierna.
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Re: Rantplanket

Inläggav Mithradates » fre 22 nov 2013, 18:45

Jag avskyr post-it lappar...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inläggav Poplopsipo » fre 22 nov 2013, 22:52

Mithradates skrev:Jag avskyr post-it lappar...

Bästa posten jag sett på länge xD
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » fre 22 nov 2013, 22:55

Poplopsipo skrev:Bästa posten jag sett på länge xD

Tack.
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inläggav Sodamachine » lör 23 nov 2013, 01:11

Homura Subarus art on a dakimakura?
I dont care about the post-it stickers, I want it anyway!
Användarvisningsbild
Twintix
Lesser Youkai

Inläggav Twintix » lör 30 nov 2013, 22:49

Så efter flera månaders surande tänkte jag prova Rocksmith igen (till PC), nu när jag har en bättre gitarr.

Först vägrade programmet inse att min gitarr var ikopplad, för det tyckte tydligen inte att just den USB- porten var tillräckligt bra. Efter bytande av USB- port kommer jag äntligen till introduktionen eller spelets första tutorial eller vafan...

Varför, åh VARFÖR, är denna del obligatorisk?! Denna introduktion är den precisa anledningen till att jag inte kan starta spelet överhuvudtaget! Jag klarar Make Some Noise! finfint, stämningen av strängarna går utmärkt, och sedan kommer man till Play The Note!...

Och det är nu, nästan ett helt år senare, som jag förstår varför spelet inte vill släppa mig förbi denna del.

Jag trodde att det var på grund av ett glapp i sladden eller något, men nu har jag sett att bandet slutar röra på sig. Precis innan jag ska spela den not de frågar efter stannar bara allting. Den låter mig helt enkelt inte spela noten för att den aldrig flyttar sig fram så långt. Bakgrunden påverkas inte, utan bara själva bandet.

Ergo, jag kan inte spela några noter och jag är för evigt fast på spelets introduktionsdel. Allt för att de var tvungna att göra den obligatorisk. Fy fan.

Är det någon på detta forum som äger PC- versionen av Rocksmith som har haft samma problem? Är detta bara ännu en form av lagg eller är det något fel på min version?
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » sön 01 dec 2013, 01:46

Twintix skrev:Är det någon på detta forum som äger PC- versionen av Rocksmith som har haft samma problem? Är detta bara ännu en form av lagg eller är det något fel på min version?

Du verkar inte vara den enda som har något problem med spelet, glor på internet och ser massvis med fel men hittar inte just ditt tyvärr.
Verkar vara ett extremt buggigt spel.
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inläggav Sodamachine » sön 01 dec 2013, 08:16

Twintix skrev:Först vägrade programmet inse att min gitarr var ikopplad, för det tyckte tydligen inte att just den USB- porten var tillräckligt bra. Efter bytande av USB- port kommer jag äntligen till introduktionen eller spelets första tutorial eller vafan...

Detta är för att Windows tycker om att bara installera drivrutiner mot den USB porten du första kopplade in den i.
Användarvisningsbild
Dragon Walker
Greater Fairy

Inläggav Dragon Walker » sön 01 dec 2013, 20:20

Neverland, utvecklarna bakom bl.a. Lufia-serien och Rune Factory-serien, har ansökt om konkurs. Rune Factory är min de facto favoritspelserie genom tiderna. För allas trevnad säger jag inte mer.
Användarvisningsbild
Rheeve
Norrländsk och gammal

Inläggav Rheeve » mån 02 dec 2013, 13:45

Säger som Pedro från Excel Saga, "Very NOOOOOOO!". Seriöst synd att en så bra dev ska gå KK.
Bild
Return 0;
}
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » tor 05 dec 2013, 20:24

Min PS3 bestämde sig för att sluta läsa skivor.

Jag drog igång min sedvanliga felsökar-rutin, men ingenting verkade vilja fixa det.

Jag är inte riktigt arg, jag är mest bara upprörd och besviken.

En sorts zen-variation av förbannad.

En sorts upprörd som endast kan fixas av att min PS3 magiskt funkar, eller att den plötsligt blir styckad.
Bild

Återgå till "Annat"