Till personen med drömmen!

Här kan du posta det som inte passar in i någon av dom andra kategorierna.
Användarvisningsbild
Dragon Walker
Greater Fairy

Re: Till personen med drömmen!

Inläggav Dragon Walker » tor 13 feb 2014, 21:58

Det började på sista dagen vid Mewcon 3. Det var mitt första konvent och jag var helt lyrisk, trots att jag gått runt ensam större delen av tiden. Större delen av min uppväxt hade jag nästan aldrig träffat likasinnade och att upptäcka att det faktiskt fanns folk som mig var magiskt. Jag hade hijackat en dator för att vissa upp embryot som senare skulle bli Bounty Runner. Konventen höll på att sakteligen stängas ner och jag hade roffat åt mig en inplastat bild av Flandre. Plötsligt kom han där. Han var inte glad.

Sai hade lagt tjing på den Flandre-bilden tidigare och jag hade snott den.

Knappast ett bra första intryck, men då jag råkade ha ett bullet hell uppe, (Om ett fördjävligt primitivt sådant) så blev det lite snack trots allt och det uppenbarades att den dreadlockade Yukari-cosplayaren var minsann kompositör. Då jag behövde en kompositör och Sai en tecknare till ett eget bullet hell så utbytte vi information och höll kontakten en kortare tid. Kontakten dog, och vi snabbspolar fram tiden.

Närcon 2012 var på intåg, jag hade bestämt mig för att nuke:a BR och börja på ny kula. Jag var i stort behov av PR och självbekräftelse. Dessutom hade jag inte varit på konvent sen Mewcon. Jag bestämde mig för att ställa ut och jobbade arslet av mig i två månader, dag som natt. Jag fick till slut besked om att jag fick komma, och jag åkte dit. Det var smått förvirrande och jag hittade inte vart jag skulle ställa ut.

Plötsligt fick jag ett samtal från en i Touhou-föreningen. Jag som bett om att få ställa ut med spel. Men nåväl, Touhou är ju en inspirations källa och det kan säkert vara tre...

VAFAN ÄR DET DU? (Bara han inte surar över den där Flandre-teckningen...)

Tydligen hade någon gått och startat en förening utan att jag vetat om det. Världen är allt bra liten. Resten av historian känner de flesta av er till. Men nog hade jag aldrig väntat mig något sådan den dagen på Mewcon för så många år sedan.

Tack ska du ha för att gett mig chansen att träffa så många vänner! Min tid på KTH hade blivit en fruktansvärt bitter sådan utan er alla.

Also, jag har fortfarandre Flandre-teckningen. Du får den inte.
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Inläggav Mithradates » tor 13 feb 2014, 22:04

Det är mycket kul att få höra lite mera om hur detta forumet började och så, känns lite som att man bara råkade halka in från sidan för snart två år sedan.

Vågar knappt tänka på vem jag skulle vara om jag inte hade hittat er, innan "Näronc" så var jag konstant förbannad och mådde jätte dåligt av flera skäl och hade gjort det i flera månader i sträck men under NärCon 2012 så glömde jag bort alla anledningar till frustration. Några av mina bästa minnen därifrån är t.ex. natten då jag och Erikonr gick och pratade i parken utanför sovsalen tills solen började titta fram, frukosten med Soda, Erikonr, Poplopsipo och hans försenade vegetariska beställning, sista natten då vi försökte dygna men jag somnade på bordet när vi spelade Detonate on Sound och vaknade sedan på golvet med en smörgås på mig och när konventet stängde då jag och pop var de sista kvar (typ iaf) och diskuterade gemensamma intressen.

Det jag vill säga är att detta community är något av det mest underbara jag har stött på så jag måste tacka er alla för denna underbara community vi tillsammans bildar!

Grattis på födelsedagen förresten Sai!
Bild
Användarvisningsbild
Yuyu
Posting「Basic spellcard」

Inläggav Yuyu » fre 14 feb 2014, 03:58

Man blir väldigt rörd av allt det fina folk skriver, själv kommer jag inte på något vettigare än: Grattis Sai! Du får ta och pallra dig hem snart så vi kan umgås mer :<
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Inläggav Kuri » fre 14 feb 2014, 12:00

Efter alla dessa år så kan jag verkligen säga nu när man tittar tillbaka att det var Sai som alla samlades kring. Det initiativ han tog och trevligheten han utstrålade speglas i hur communityts medlemmar har roligt på forumet idag. Jag vill tacka Sai, och folket som skapade vårat community för ni har alla varit en underbar grupp att umgås med :)
BildBild
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inläggav WardenOath » fre 14 feb 2014, 19:07

Som en av dom där personerna som först hittade communityn under "Näronc", så tycker jag att det är intressant att få höra lite om hur detta community blev till. Jag var ursprungligen lite osäker på om jag skulle sticka till NärCon 2012, men jag kan nu konstatera att det var ett av de bästa valen jag gjort.

Grattis i efterskott Sai.
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » lör 15 feb 2014, 18:16

Jag kan inte tacka alla nog för alla fina ord. Det har verkligen inte varit enkelt att vara så långt borta från alla, men det känns väldigt bra att höra hur man lyckats påverka folks liv såhär.

Vi har alla träffat många intressanta personer och haft otroligt roligt tillsammans under den tid vi känt varandra. Jag vill inte ens tänka på hur mitt liv kunde sett ut utan er alla.

Aioli skrev:Men när vi ändå pratar minnen så minns jag när jag en gång för länge sedan ringde till Sai medans han lirade Diablo 2 och sa att jag blivit attraherad av honom och frågade om vi kunde gå på en dejt/fika/något (han sa typ ja), detta påminner mig också om att jag fortfarande är skyldig honom en vattenmelon.

Glöm vattenmelonen, vart är min dejt nånstans Aioli?

Dragon Walker skrev: Also, jag har fortfarandre Flandre-teckningen. Du får den inte.

Vi får väl se. Vi får väl se.. /maribrow

Yuyu skrev:Du får ta och pallra dig hem snart så vi kan umgås mer :<

Det ska jag. Och vi måste definitivt umgås mer. Har något minne av att du är skyldig mig en kebabtallrik med. ;D

Mithradates skrev:...vaknade sedan på golvet med en smörgås på mig...

Vem vet, nästa gång kanske du vaknar med en cheeseburgare eller nånting annat gott.

När man tänker efter så är det rätt intressant också hur det verkar vara så pass många som hittade hit av någon riktigt konstig slump. Typ i stil med, kollade Uppcons forum som man aldrig brukar vara inne på annars, eller tog en extra sväng runt konventet ensam innan man drog hem.

Väldigt många "sammanträffanden" där. Hur det än gick till så är jag iallafall väldigt glad över det.

Har planerat att åka hem runt mitten/slutet av April. Så nu är det runt 2 månader kvar bara innan lugnet är slut och jag är tillbaka i Sverige igen. Då kör vi igång med fler random saker.
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » lör 15 feb 2014, 20:04

saiyoucho skrev:
Aioli skrev:Men när vi ändå pratar minnen så minns jag när jag en gång för länge sedan ringde till Sai medans han lirade Diablo 2 och sa att jag blivit attraherad av honom och frågade om vi kunde gå på en dejt/fika/något (han sa typ ja), detta påminner mig också om att jag fortfarande är skyldig honom en vattenmelon.

Glöm vattenmelonen, vart är min dejt nånstans Aioli?

Närcon Sommar 2014, ta med kådisar. /maribrow
Bild
Användarvisningsbild
Svinto
Farbror Skägg
Kontakt:

Inläggav Svinto » tis 18 feb 2014, 21:52

Det här va ju sjitintressant läsning.

GRATTIS SAI!

Om det är något som jag har känt saknats så var det att kort efter att jag blev med i Touhou Sweden så stack Sai till Japan. Jag har ju knappt lärt känna dig, palla dig tillbaka snart!

Min historia började med att jag reggade domännamnet touhou.se den 2010-09-16. Tänkte att den är ju kul att ha. Man kanske kan göra nått med den någon gång. :) Något halvår efter det så märkte jag att touhou.nu hade ploppat upp, men jag var alldeles för blyg för att stampa in på det forumet bara sådär. Men det var kul att se att det fanns ett svenskt intresse för Touhou.

Sedan blev jag meddragen till Närcon2012 för rumskamraten ville ha med mig det. En slump alltså. Och där visade sig finnas ett Touhou-rum! Va i helvete, det kan inte vara sant! Jag gick blygt in, sa hej, touhou.nu-forumet nämndes och jag sa att jag själv ägde touhou.se. Då pekade någon på mig (var det Sai eller Soda, eller kanske båda två, ursäkta jag minns inte helt klart detta) och utbrast "Det är du!".

Där fick jag reda på att folket har försökt regga touhou.se för forumet, sett att den varit upptagen och sedan letat reda på mig, mitt namn och telefonnummer. Men sedan inte vågat ringa för att de varit rädda att ses som en stalker.

Så när jag varit för blyg för att traska in i forumet så har gruppen tittat på mitt telefonnummer men inte vågat ringa. Jag tycker detta är en skitroligt sammanträffande.

Efter det är känslan jag har samma som folk tidigare har skrivit om. Att plötsligt hitta så många intresserade av Touhou gjorde mig överlycklig. Att alla sedan har visat sig vara så jävla schyssta människor är mer än jag kunnat drömma om.

Och att nu få read på att Sai har varit en viktig punkt i att starta upp allt. Tack Sai!

Och återigen Sai, palla dig hem nu. Jag vill lära känna dig bättre. Och alla andra också förstås. Ni är skitgrymma hela bunten.

Extraspecial:
Soku-turneringen under Näronc2012 hade tekniska problem, så jag och Gale slängde ihop en gridd med papper och penna. Här är den: http://svintoo.com/misc/touhou-nu_narco ... u_grid.jpg
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » ons 19 feb 2014, 00:15

Svinto skrev:Sedan blev jag meddragen till Närcon2012 för rumskamraten ville ha med mig det. En slump alltså. Och där visade sig finnas ett Touhou-rum! Va i helvete, det kan inte vara sant! Jag gick blygt in, sa hej, touhou.nu-forumet nämndes och jag sa att jag själv ägde touhou.se. Då pekade någon på mig (var det Sai eller Soda, eller kanske båda två, ursäkta jag minns inte helt klart detta) och utbrast "Det är du!".

Där fick jag reda på att folket har försökt regga touhou.se för forumet, sett att den varit upptagen och sedan letat reda på mig, mitt namn och telefonnummer. Men sedan inte vågat ringa för att de varit rädda att ses som en stalker.

Så när jag varit för blyg för att traska in i forumet så har gruppen tittat på mitt telefonnummer men inte vågat ringa. Jag tycker detta är en skitroligt sammanträffande.

Det här är så jäkla kul varje gång. Vill minnas att jag av bara överaskningen vände mig om när Sai och/eller Soda utropade "Det är du!", och sedan förstod själv vad det var som försiggick. Det var ett helt otroligt sammanträffande!

Jag var dessutom själv med när vi försökte hitta vem det var som ägde domänen "touhou.se". Det var under en meetup på Proxxi och på projektorn i projektorrummet så surfade vi olika sidor för att hitta denne person. Visst var han från Göteborg alltid, men ingen vågade ringa. Men Sai var beslutsam: "Vi måste hitta honom!", och med facit i hand så gjorde vi ju det xD.

Svinto skrev:Extraspecial:
Soku-turneringen under Näronc2012 hade tekniska problem, så jag och Gale slängde ihop en gridd med papper och penna. Här är den: http://svintoo.com/misc/touhou-nu_narco ... u_grid.jpg

Oh the memories~
Tack för hjälpen med det Svinto, det hade varit jobbigt att försöka lösa det problemet själv, när man hade massa annat på ett pressat schema.
Bild
Användarvisningsbild
KennyMan666
Shikigami
Kontakt:

Inläggav KennyMan666 » sön 09 mar 2014, 02:36

Fan vad med trådar man missar när man inte läser forumet på två månader.

Så här kommer ett försenat grattis. Och lite ordande.

Jag minns inte helt när jag träffade på Sai och resten av er för första gången, men det bör ha varit under det där enda Uppconet som jag var på på Musikens Hus som jag kom i kontakt med er på riktigt för första gången. Ni satt och spelade Touhouvania och... någon (var det till och med Sai?) kunde inte spöa Sakuya så jag tog över kontrollen och visade var skåpet skulle stå. (i hörnet. Nej, det andra hörnet.)

Tror inte jag gjorde världens bästa första intryck, och en del meningsskijlaktigheter har vi sannerligen haft, men det är gammalt groll nu som vi nog gör bäst i att bara glömma. Nu är vi polare hela gänget, fast ni är fortfarande rätt dåliga på att komma till karaokerummen och sjunga!

Närcon 2011 minns jag speciellt väl, när jag, Sai och Simon satt och spelade svensktextat Tåhå-Dominion.

Så var det med det.

Sodamachine skrev:vilket kan ses som "Sveriges Touhou Community 1.0"

Skulle vilja påstå att det egentligen var Mangakai Täbys Nördspelsgrupp! Fast det var ju inte dedikerat Tåhå, så det kanske snarare bör betraktas som en betaversion.
Bild
Mästare i PoFW | Administratör, Svenska Touhou-wikin | STGFan, Sveriges shmup-community

Återgå till "Annat"