Dagens Jobbhistorier

Här kan du posta det som inte passar in i någon av dom andra kategorierna.
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Dagens Jobbhistorier

Inläggav Sodamachine » ons 18 maj 2016, 18:01

Hej hej! Kom på att skapa denna tråd, där folk kan berätta om sina lite mer unika dagar på jobbet, så vi kan dela skratt eller irritationer med varandra!
Så jag börjar!

Igår så skulle vi till ett helt nytt städobject (Jobbar som städare), Det är ett par toaletter som skall rengöras vid Heliga Birgitta mellan Norrtälje och Rimbo.

Vad jag först inte förväntar mig, är att det är det här

Bild

Trevligt! litet och enkelt! var tanken dårå.

Jag glömde ta bilder på hur otroligt skitigt det var dock, men vissa av dessa bilder får det att se rätt normalt ut, men tro mig, det var riktigt illa!

Bild

Och självklart lite rost och spindelväv så klart! Hittade en hel drös med döda spindlar med.
http://puu.sh/oWy3R/6de3802f50.jpg[/img]

Toapappret var riktigt trevligt det med!

Bild

Men till humorn för dagen, så börjar vi med denna skylt.
Bild

Låt mig påminna er om att dessa toaletter är LÅSTA under tiden dom inte används av nunnorna.
Så har vi då den 3e och sista toaletten.

Bild

Vetefan om dessa nunnor är jävligt Hardcore, tycker att bekvämlighet är en synd, eller ifall det är sådär dom vill ha det, men otroligt intressant var det!
Observera att det finns inget golv, utan det ni ser är ytan UNDER golvet som inte längre finns!

Var en intressant dag på jobbet iallafall.
Användarvisningsbild
The-Core
QED「Ripples of 495 Years」

Re: Dagens Jobbhistorier

Inläggav The-Core » tor 19 maj 2016, 22:56

Hänger folk fortfarande på forumet jag trodde det var dött men man lär sig nå nytt varje dag Bild
Kan väl lika gärna dela med mig av lite skojsiga historier själv då !!

Jobbar som lageransvarig på Sveriges 8e största apotek i kedjan Apotek Hjärtat och då är med om en hel del det må ni tro!!!
Kan tyvärr inte dela med mig av hur mycket som helst pga patientsäkerheten men kan kortfattat dra lite smågrejer som hör till vardagen! (Är mest bara jag som klagar på mitt jobb)
Har till exempel kund X som skulle hämta ut alla möjliga sorters medicin i stora förpackningar till ett sjukt barn en gång i veckan vilket ledde till att vi dels fick stora ordrar från våra leverantörer samt att det tog mycket plats på lagret (förpackningarna var ca 10x20x10 och det var närmare 20st varje gång) så vi föreslog att hen kunde hämta upp en större beställning var tredje månad och att vi bestämde ett datum i förväg så att vi kunde beställa hem varorna till just den dagen och hen behövde inte åka in till centrum lika ofta då hen inte hade körtkort.
Detta gick X med på.............. och bestämde sig för att beställa 41 burkar med modersmjölksersättning för barn med laktosallergi............ de här burkarna är ca 15cm höga och har en diameter på 10cm........ och ingen berättade det här för mig förrän varorna dök upp så det var mig en överraskning! Men X skulle ju hämta upp varorna nästa dag då hen hade bil så det var ju lugnt!
Och det blev nästa dag....
Och nästa dag.......
Och nästa.......
Tills X äntligen kom in!!
Och hämtade ut en annan medicin.........
Men hen hade ju bil imorgon så då skulle hen hämta upp varorna!
Och det gick ett par dagar igen
Och sen kom X in och berättade att hen helt plötsligt inte skulle ha varorna.
Så det var bara att skicka tillbaka alla 41 burkar för det var ett obskyrt märke som vi inte har på lager!
Och alltså det är väl klart att det inte alltid blir som man planerat, den som skulle skjutsa kan ju få förhinder och läkare kan vända på en femöring...... Men det här var tredje gången som vi fick skicka tillbaka något för att hen inte hämtade upp eller helt plötsligt bestämde sig för att byta märke så man blir ju lite putter eftersom det dels blir massa extra arbete för oss och tar upp massa lagerplats!

Andra roliga saker är ju arga pensionärer och griniga 50-åringar som tror att de kan bete sig som om att de är Gud bara för att man jobba retail.
Hade en tant som skulle ha "en fotfil som ser ut som en osthyvel" och vi har ju sån så då visade jag den för henne
"Nej men jag vill ju ha en sån med rakblad!"
Fotfil med rakblad um
"Men vad har ni för rakblad då? Ni kanske har så att jag kan byta ut på den jag har hemma"
Visar kunden de rakblad vi har (Venus, Gillette) varpå hon utbrister
"Men det här är ju inte rakblad!"
"Du menar lösa rakblad?"
"Jaa"
"Ja nej såna har vi tyvärr inte"
and then hell broke loose
"Jaha! Men nu säger du ja och ja till att jag frågar om vet du inte vad ni har eller?"
"Nej men jag missförstod dig, vi har tyvärr inte den rakhyveln"
"Jaha och varför inte det då?"
"Det kan vara så att de har slutat producerats eller att de högre upp helt enkelt bestämt att vi inte ska sälja dem längre"
"KAN säger du nu, vet du inte eller??"
"Ja jag har då inte sett de under hela den tiden jag jobbat här."
"Och hur länge har du jobbat här då?"
och gud så hon höll på och skrek på mig och var allmänt otrevlig, folk tittade ju snett och tillslut fick min kollega hoppa in och rädda mig då det var hon som först sagt att vi hade rakhyveln (hon misstog också kunden eftersom hon frågade om en fotfil som ser ut som en osthyvel)
"Ja, precis du misstog mig!" Kunden tittar på mig. "Jag trodde att du misstog mig också men du vet ju uppenbarligen bara ingenting."
Sen vände hon på klacken och gick................
Att folk kan bete sig på det sättet jag dör

Andra roligheter inkluderar en av våra leverantörer som alltid säger till oss hur vi ska stapla backarna när han hämtar dem och när vi gör så som han ber oss göra så är det tydligen något annat sätt ändå han är aldrig nöjd
Mjukvara från helvetet som buggar och är sjukt dåligt optimerat för lagerarbete (Korrigerade bort en vara då vi hade en för mycket i datorn och dagen efter var den där ändå det spökar i datorn)
Mindre roliga men mer sällsynta saker som också händer är som den gången då en stammis föll ihop vid ingången och dog av hjärtstopp inne på Apoteket... Det var inte riktigt den roligaste dagen på jobbet!

tl;dr
Lageransvarig på Apotek gnäller över att hon måste jobba
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inläggav Sodamachine » fre 20 maj 2016, 18:08

O herre jösses!

Mina problem som dyker upp kan jag iallafall bara skratta åt och skämta med kollegorna on the spot.

Såna där personer som på den andra historien är sånna personer som kan få mig att brista om jag är tvingad att faktiskt ta hand om dom.
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Inläggav Kuri » lör 21 maj 2016, 22:35

Just nu så pågår Gotland Game Conferance där vi visar upp våra spel som vi arbetat på de senaste 7 veckorna. Jag råkade ställa mig upp under en tv och kanten skärde sig in i min rygg.

Bild

Inte det najsigaste sättet att börja en konferans på :p
BildBild

Återgå till "Annat"