Allmänna high score-regler

Avdelningen för dig som inte kan få nog av höga poäng. Sikta så högt du kan och dela med dig av dina bästa highscores här!

Moderator: Highscore Moderator

Användarvisningsbild
KennyMan666
Shikigami
Kontakt:

Re: Allmänna high score-regler

Inläggav KennyMan666 » tor 19 apr 2012, 22:57

Tycker inte direkt att ett enkelt PM med en kort förklaring av vad som planerades göras med high score-trådarna (en tråd om planerna hade förstås varit ännu bättre, för allmän input, men men) hade varit för mycket begärt. Här har jag varit, även om jag inte postat speciellt ofta på senare tider. Forumet hade skickat mig ett sådant där snitsigt auto-mail om inkomna PM, också. Hade det skickats och jag bara missat/ignorerat det hade det varit jag som inte brytt mig tillräckligt, men då hade en kontakt i alla fall försökt tas. Det är sådant jag tycker hör till god ton att göra.

Resultatet kan jag välan acceptera. Tillvägagångssättet är det som känns fel.

Och irriterad är fel ord angående den härna tråden. Det är snarare "förbryllad".

Editation: Dock är nog det här helt åt helvete fel tråd att föra den här diskussionen i, och det är egentligen mitt fel eftersom jag postade i den om det först. Flytta ut snacket till separat tråd, kanske?
Bild
Mästare i PoFW | Administratör, Svenska Touhou-wikin | STGFan, Sveriges shmup-community
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » tor 19 apr 2012, 23:01

Det var tyvär så att vi den här gången glömde att skicka PM om saken i förväg. Vi ska se till att hålla det i åtanke i framtiden. Det viktigaste är iallafall att uppdateringar sker mer kontinuerligt vilket nu också är fallet.

Jag har nu också skrivit om reglerna i första posten och lagt till en del noteringar. Om det är något som saknas så kan vi självklart lägga in det också.
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » fre 20 apr 2012, 17:51

Patchouli skrev:Se alltid till att du använder den senaste patchen för spelet du postar din score för. Detta för att en patch eventuellt kan ha ändrat något som är essentiellt för att få mer poäng.

Det är oundvikligt att jag klagar på det här...MEN, man patchar väl ett spel för att det finns saker som stör ens spelupplevelser? Varför skulle ett opatchat spel ge en ogiltiga scores, ifall det bara ger en ett handikapp?
Bild
Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Inläggav Kiyoshi » fre 20 apr 2012, 20:00

Grejen är den att man kan få olika score i de olika patcharna och ibland kan det vara fördelaktigt att ha en äldre patch . precis som det tidigare var lite "orättvist" att alla karaktärer hamnade på samma scorelista då de ger olika poäng.
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » lör 21 apr 2012, 09:39

Gale skrev:Det är oundvikligt att jag klagar på det här...MEN, man patchar väl ett spel för att det finns saker som stör ens spelupplevelser? Varför skulle ett opatchat spel ge en ogiltiga scores, ifall det bara ger en ett handikapp?

Det är inte bara för att man störs av eventuella buggar man patchar ett spel. Vissa patchar fixar ju till exempel sånt som kan användas som exploits.

Kiyoshi skrev:Grejen är den att man kan få olika score i de olika patcharna och ibland kan det vara fördelaktigt att ha en äldre patch . precis som det tidigare var lite "orättvist" att alla karaktärer hamnade på samma scorelista då de ger olika poäng.

Det är precis det här som är poängen.

Vi har inte sagt att scores räknas som ogiltiga om man spelar men en äldre patch men det finns alltid en risk att något i en tidigare version kan ge fördelar för att få mer poäng.
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
Rheeve
Norrländsk och gammal

Inläggav Rheeve » ons 09 jan 2013, 18:26

Har lagt till föjande till samtliga highscore-trådar:

Scores som inte postats efter korrekt format ses som ogiltiga.
Bild
Return 0;
}

Återgå till "Highscores"