Touhou Problemlösning och tips. [Ställ frågor här!]

Nyligen kommit in i Touhou spelen, eller kört i flera år? Här kan du diskutera allt rörande spelen.
Användarvisningsbild
Erikonr
Holy F**kn Tree!

Re: Touhou Problemlösning och tips. [Ställ frågor här!]

Inläggav Erikonr » ons 06 mar 2013, 13:43

Nac0n skrev:Låter som datorn blockar en del saker som gör att spelet inte fungerar helt korrekt. Kommer ihåg när jag körde ett MMO på en skoldator som vi inte hade några adminrättigheter på. Alla modeller, UI:n och all text var borta lol. Kanske är något liknande? (Och då är det inte mycket du kan göra alls).

Hmm... Det låter lite som det men ändå inte för jag har admin rättigheter även om jag ibland måste tvinga fram det. Ska kolla ifall det går att se om det är detta eller inte.
Det konstiga är att Soku och andra spel som man kan spela online fungerar helt normalt när man spelar med någon över nätet.
"Patotis."
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » ons 06 mar 2013, 15:07

Erikonr skrev:
Nac0n skrev:Låter som datorn blockar en del saker som gör att spelet inte fungerar helt korrekt. Kommer ihåg när jag körde ett MMO på en skoldator som vi inte hade några adminrättigheter på. Alla modeller, UI:n och all text var borta lol. Kanske är något liknande? (Och då är det inte mycket du kan göra alls).

Hmm... Det låter lite som det men ändå inte för jag har admin rättigheter även om jag ibland måste tvinga fram det. Ska kolla ifall det går att se om det är detta eller inte.
Det konstiga är att Soku och andra spel som man kan spela online fungerar helt normalt när man spelar med någon över nätet.

Kan du spela andra Touhou spel? EoSD etc
Användarvisningsbild
Erikonr
Holy F**kn Tree!

Inläggav Erikonr » ons 06 mar 2013, 17:52

Nac0n skrev:Kan du spela andra Touhou spel? EoSD etc

Det är bara PoFV som inte funkar normalt /baka
"Patotis."
Användarvisningsbild
zedk8
Posting「Basic spellcard」

Problem med dialoger i SWR

Inläggav zedk8 » tis 13 maj 2014, 14:35

Hur ska man förklara detta på bästa sätt?

Jag har spelat Scarlet Weather Rhapsody en hel del. Jag har mest kört Story Mode och Arcade Mode. Då jag inte kan så mycket japanska så testade jag ett intstallera den engelska patchen. Nu har jag märkt att vissa karaktärer saknar dialoger efter att man vinner en match. Spelar jag som Reimu och min motståndare är Patchouli så får jag ingen unik dialog mellan dessa två. Samma problem uppstår när jag spelar som Reisen och jag besegrar Suika. Ingen dialog där heller.

Är det så att jag har glömt att installera en äldre patch version? Jag har inte prövat versionerna 1.02 – 1.03 – 1.04 – 1.06 – 1.06a, utan jag har för mig att jag installerade 1.01 först och sedan den engelska patchen.
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Re: Problem med dialoger i SWR

Inläggav Nac0n » tis 13 maj 2014, 16:14

zedk8 skrev:Hur ska man förklara detta på bästa sätt?

Jag har spelat Scarlet Weather Rhapsody en hel del. Jag har mest kört Story Mode och Arcade Mode. Då jag inte kan så mycket japanska så testade jag ett intstallera den engelska patchen. Nu har jag märkt att vissa karaktärer saknar dialoger efter att man vinner en match. Spelar jag som Reimu och min motståndare är Patchouli så får jag ingen unik dialog mellan dessa två. Samma problem uppstår när jag spelar som Reisen och jag besegrar Suika. Ingen dialog där heller.

Är det så att jag har glömt att installera en äldre patch version? Jag har inte prövat versionerna 1.02 – 1.03 – 1.04 – 1.06 – 1.06a, utan jag har för mig att jag installerade 1.01 först och sedan den engelska patchen.

Testa att installera v1.06a patchen i efterhand.
Det kan vara så att translation patch är formad efter en viss patch och inte funkar som den ska utan det.

Om det inte fungerar, testa att starta om från början: Installera spelet, patcha med v1.06a och sedan den senaste translation patch som nu ligger på v1.1 och ska fungera med v1.06a.

Eng patch: http://www.gensokyo.org/archives/2196
v1.06a: http://tasofro.net/arc/th105_update_106a.exe

(Also, du är nog en av de få som kör hisouten fortfarande, i dig)
Användarvisningsbild
zedk8
Posting「Basic spellcard」

Re: Problem med dialoger i SWR

Inläggav zedk8 » ons 21 maj 2014, 18:41

Nac0n skrev:
Testa att installera v1.06a patchen i efterhand.
Det kan vara så att translation patch är formad efter en viss patch och inte funkar som den ska utan det.

Om det inte fungerar, testa att starta om från början: Installera spelet, patcha med v1.06a och sedan den senaste translation patch som nu ligger på v1.1 och ska fungera med v1.06a.

Eng patch: http://www.gensokyo.org/archives/2196
v1.06a: http://tasofro.net/arc/th105_update_106a.exe

(Also, du är nog en av de få som kör hisouten fortfarande, i dig)

Jag gjorde som du beskrev men problemet är fortfarande där. Det var värt ett försök. Tack för hjälpen i alla fall. Jag kommer ändå att fortsätta att köra SWR framöver.

Återgå till "Spel"