Den officiella efterlysningstråden

Nyligen kommit in i Touhou spelen, eller kört i flera år? Här kan du diskutera allt rörande spelen.
Adauchi
Ghost
Kontakt:

Re: Den officiella efterlysningstråden

Inläggav Adauchi » mån 13 aug 2012, 04:05

All information samt källa finns i beskrivningen. Låten är inte Touhourelaterad. Läs inte YT comments.

=P
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inläggav Poplopsipo » mån 13 aug 2012, 05:14

Adauchi skrev:All information samt källa finns i beskrivningen. Låten är inte Touhourelaterad. Läs inte YT comments.
Jo, jag kollade källan. Men jag fick inte fram något förutom mp3-filen. Skall kolla upp vilken loop kommer/är känd ifrån. Jag tror vanligtvis inte på YT kommentarer men eftersom det var flera på en annan sida som trodde den var från Touhou så tänkte jag kolla upp det. Tackar för hjälpen!
Bild
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Inläggav Kuri » lör 26 jan 2013, 16:35

Vad heter den här doujinshin, vilken grupp har gjort den och finns den översatt?
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Ragathol
Kappa
Kontakt:

Inläggav Ragathol » sön 27 jan 2013, 10:14

"Meidochou dairi to ojou-sama". "Chefshusa-agenturen och unga fröken".
Skaparen verkar vara 上向だい, joukoudai, och har fler fanzine här: http://www.suruga-ya.jp/search/?restrict[]=person_id%28int%29=69381

Länken funkar inte pga klamrar, så klipp och klistra.
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Inläggav Kuri » mån 28 jan 2013, 18:26

Wow, jag trodde aldrig att jag skulle få veta var den kom ifrån. Tack så mycket.

Jag köpte den av en försäljare på Uppcon:10 för 3 år sedan.
BildBild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inläggav Poplopsipo » mån 22 apr 2013, 20:27

Jag har försökt hitta en Touhou video ett tag nu. Det är delvis stillbilder och lite mer animerade scener i den. Videon är från Nicovideo, men finns/fanns på Youtube.

Videon börjar med The Young Descendant of Tepes spelandes medan Remilia går genom en korridor kramandes på en kudde. Hon kommer till ett badrum där Sakuya duschar. När Remilia försöker ta på hennes bh/bröststoppning så fryser tiden och Sakuya står där påklädd och låtsas som ingenting har hänt. Senare i videon går Remilia runt herrgården och tar på flera personers bröst, kommer inte riktigt ihåg varför.

I slutet av videon så ser man Eirin sittandes i mörkret och photoshoppar en mjukporrig bild så att personen i den skall föreställa Reisen istället.

NSFW Bilden som photoshoppas (lyckades enbart hitta den): http://livedoor.blogimg.jp/anime_image/ ... 0cfac6.jpg
Bild

Återgå till "Spel"