Presentationstråden

Håll koll på information och läs igenom forumreglerna.
Nyheter finns också på frontsidan http://www.touhou.nu
Användarvisningsbild
RinnosukeMorichika
Posting「Basic spellcard」

Re: Presentationstråden

Inläggav RinnosukeMorichika » fre 10 okt 2014, 08:21

Mithradates skrev:Välkommen Rinnosuke!
RinnosukeMorichika skrev:Stad: Uppsala

Har själv nyligen förflyttat mig hit till denna stad pga studier och jag håller även på med rollspel, menar du Danmaku Yuugi -flowers- när du säger "rollspel med Touhou i ramarna" eller är det något annat?

Jag menade då mest Forum Rollspel eller som sagt, mera i text och paragrafer. Tror nog att jag ska kolla upp lite med TRPGs. Måste hitta en ny hobby. Heh. ^^"
Bild
Användarvisningsbild
Hieda no Mukyuu
Nameless fairy
Kontakt:

Inläggav Hieda no Mukyuu » lör 11 okt 2014, 18:15

Hej på er alla. Egentligen heter jag Camellia Knowledge, men oftast kallar man mig Hieda no Mukyū, eftersom man, host, tror veta att jag är Akyūs dotter. Min kallelse är att samla och skriva böcker och manuskript om Gensōkyōs historia, geografi, kulturer samt magiska och religiösa traditioner för gudmor Remilias bibliotek. Som halvyōkai är jag ganska rädd för att färdas ensam i Gensōkyō där alla slags vidunder lurar på resande – och tydligen gillar att slåss även om de inte är hungriga! Lyckligtvis har Meiling och Koa ibland möjligheten att göra mig sällskap.

Namn: Hieda no Mukyū.

Bor i: det magiska biblioteket Voile.

Intressen: tecknade serier, språk, science fiction, fantasy, kreativt skrivande, bibliografi.

Favoritkaraktärer i Touhou: Hieda no Akyū, Marisa Kirisame, Koakuma, Patchouli Knowledge, Yamame Kurodani, Suwako Moriya, Sekibanki, Kogasa Tatara, Renko Usami samt Letty Whiterock... och kanske borde jag ännu ha tagit med några flera.

Hur jag hittade communityt: Ett par medlemmar av det finländska communityt har skrivit och talat om er och givit länkar till er verksamhet då och då. I år beundrade jag svenskarnas Tōhōrum i Tammerfors under konventet Tracon och snackade litet med några av er; bäst minns jag Tōhōmusikexperten Adauchi.

Jag har hört att den svenska Tōhōfandomen gärna skulle se mer nordiskt samarbete. Också tidigare har jag diskuterat japansk populärkultur på min skolsvenska med några danskar, norrmän och rikssvenskar på nätet, så jag hoppas att vi kanske kan byta idéer och inspiration.

Prime Bbcode Spoiler Show Prime Bbcode Spoiler: Om att kunna uttrycka sig på främmande språk...
Gale förmedlade till mig varningen att om jag vill vara med så »it's kind of required that [I am] fluent in Swedish». Jag kan nog inte svenska flytande, förutom när det gäller att läsa. Det var några år sedan att jag sist brevväxlade med någon på svenska – och möjligheter att ens försöka prata på ert språk har jag haft väldigt sällan. Men om min svaga svenska blir mycket irriterande så kan väl en av moderatorerna vänligen ge mig en tillsägelse.
Senast redigerad av 3 Hieda no Mukyuu, redigerad totalt 0 gång.
The uncrowned princess of Finnish secondaryfaggotry.
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » lör 11 okt 2014, 19:13

Väldigt imponerad av Svenskan trots att du säger att den är lite krasslig =P.

Hieda no Mukyuu skrev:Hur jag hittade communityt: Ett par medlemmar av det finländska communityt har skrivit och talat om er och givit länkar till er verksamhet då och då. I år beundrade jag svenskarnas Tōhō-rum i Tammerfors under konventet Tracon och snackade litet med några av er; ]

Jag minns också att Gale nämnde något om att finländare var intresserade av att joina, kul att det visas sådant intresse internationellt!

Tōhōmusikexperten Adauchi.

Kan verkligen inte neka detta =D.

Välkommen hit!
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » sön 12 okt 2014, 16:01

Du tog tillslut modet till och registrerade dig! Kul att ha dig här Hieda no Mukyuu :)

Det var väldigt trevligt i Finland må jag säga och jag tycker din svenska är tillräckligt bra för att alla ska förstå dig, heck, jag tycker nog den är i princip flytande.

Jag har funderat på att kanske lägga upp lite bilder från Tracon i en tråd här på forumet...när jag har orken att göra det dvs.

Välkommen!
Bild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inläggav Poplopsipo » sön 12 okt 2014, 18:22

Välkommna hit, alla nya ansikten!
Bild
Användarvisningsbild
eese
Nameless fairy

Inläggav eese » sön 19 okt 2014, 18:35

Namn: eese
Ålder: 16
Stad: Helsingborg
Intressen: Kod (JavaScrpt och HTML/CSS för tillfället), spel,
Favoritspel: THEoSD (fast jag suger på det), FFXIV: ARR, DotA 2
Favoritkaraktär i Touhou: Izayoi Sakuya

Hur hittade du communityt?: Abzol (Wolfie) tyckte jag kunde följa med på nyårsfirandet.

Kort introduktion:
En gymnasiestudent med för mycket fritid, jag prokrastinerar på tok för mycket för mitt eget bästa. Jag är från Skåne men har ingen skånsk dialekt. Jag Twittrar rätt så mycket (kolla signaturen!).

Jag är förhoppningsvis mer aktiv här än vad jag har varit på andra forum, jag har en tendens att tappa intresse för saker snabbt..
@eesedota på Twitter!
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » sön 19 okt 2014, 19:14

RinnosukeMorichika skrev:Stad: Uppsala

Fler som bor i Uppsala`? Najs! Välkommen till forumet. =)

eese skrev:Namn: eese
Intressen: Kod (JavaScrpt och HTML/CSS för tillfället), spel,

Hur hittade du communityt?: Abzol (Wolfie) tyckte jag kunde följa med på nyårsfirandet.

Välkommen välkommen! Alltid intressant att se personer intresserade av kodande också. Något eget touhou spel planerat senare kanske? ;D

Att komma på nyårsfirandet låter som en väldigt bra idé. Ser fram emot att träffa många där igen.
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
Molten
Shikigami

Inläggav Molten » tis 21 okt 2014, 14:11

eese skrev:Favoritspel: THEoSD (fast jag suger på det), FFXIV: ARR, DotA 2

Mer Dota åt folket!! :P Om du vill lira någon gång så är det bara att skicka ett meddelande eller nått~

Also, välkommna alla som har registrerat sig!! Hoppas att ni trivs här~
Bild
Användarvisningsbild
Wolfie
Greater Fairy

Inläggav Wolfie » tis 21 okt 2014, 16:44

eese skrev:Hur hittade du communityt?: Abzol (Wolfie) tyckte jag kunde följa med på nyårsfirandet.

YESSSS; bevis på att jag finns på riktigt!
Användarvisningsbild
EOCB
Posting「Basic spellcard」

Inläggav EOCB » lör 01 nov 2014, 21:22

Namn: Edvin Bertvall
Ålder: 17
Stad: Stockholm
Intressen: Alltid främst Touhou. Men samt diverse spel och anime, lite gott och blandat.
Favoritspel: DDC
Favoritkaraktär i Touhou: Sakuya och Sariel

Hur hittade du communityt?: Närcon2014, men Drewbie och locerorr övertygade mig att faktiskt gå med vid ComicCon2014

Kort introduktion: Lång, långhårig teknikgymnasiestudent från Tyresö. Inte så bra på introduktioner.

Återgå till "Regler & Information"