Angående en mod i tails tråden

Håll koll på information och läs igenom forumreglerna.
Nyheter finns också på frontsidan http://www.touhou.nu
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Re: Angående en mod i tails tråden

Inläggav Mithradates » tor 19 jul 2012, 22:16

Aioli skrev:
Mithradates skrev:*En post där Mithradates upptäcker att livet inte är en dans på rosor även inom Touhou-fandomen*

1) Välkommen till verkligheten.

2) Bråk är nog ingen fara då jag antagligen kommer spendera mestadels av min tid på Närcon på ställen som inte involverar Touhou.nu, mestadels för att jag oftast inte håller mig till en centrerad plats på konvent. Och från min erfarenhet så verkar inte dessa pojkar bråka såvida det inte är en kombination av Aioli och goda avsikter i närheten, himla skumt faktiskt.

Inte för att jag tror folk skulle vara lite bråkiga IRL, jag tror dom flesta här har lite extra-stor dos av INTERNET TOUGH GUY i sig.

Du känns lite som en pessimist, Aioli, som gillar att vara lite små elak av sig(syftar på "Välkommen till verkligheten" kommentaren bla (och btw rosor har taggar så att dansa på dem borde göra ont /milk )) eller så är du bara på ett dåligt humör just nu och vill avreagera dig på någon vilket jag tycker du ska undvika att göra då ingen blir glad av det, inte ens du. Ifall ditt problem är ett negativt synsätt på världen så bör du försöka förbättra den men om du bara är förbannad av ett antal anledningar så bör du hitta ett sätt att undertrycka din ilska eller prata av dig den med någon, själv lyssnar jag nästan hela tiden på touhou musik vilket lyckas hålla min vrede i schack.

Jag tycker fortfarande att det ser ut som att ni missförstår varandra men jag orkar inte lägga mig i detta något mera då jag har annat för mig, godnatt allesammans!
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » tor 19 jul 2012, 22:19

Mithradates skrev:Du känns lite som en pessimist, Aioli, som gillar att vara lite små elak av sig(syftar på "Välkommen till verkligheten" kommentaren bla (och btw rosor har taggar så att dansa på dem borde göra ont /milk )) eller så är du bara på ett dåligt humör just nu och vill avreagera dig på någon vilket jag tycker du ska undvika att göra då ingen blir glad av det, inte ens du. Ifall ditt problem är ett negativt synsätt på världen så bör du försöka förbättra den men om du bara är förbannad av ett antal anledningar så bör du hitta ett sätt att undertrycka din ilska eller prata av dig den med någon, själv lyssnar jag nästan hela tiden på touhou musik vilket lyckas hålla min vrede i schack.

Jag har personligen blivit hotad av en viss medlem på detta forum då jag råkade "spoila" en bild ur ett hentai-spel. Denna medlem har även vid ett annat tillfälle tagit sakerna över till facebook för att fortsätta med beteendet och överlag sagt till mig att hålla mig borta från honom på konvent.

Jag tycker min pessimism är väl befogad och att du inte bör anta saker du ej vet något om.

Tack tack.

(Att jag vill vara "små-elak" om det är så du kallar det kan jag väl kanske hålla med om, men jag föredrar att bara se det som att jag är ärlig i vad jag säger.

Du var för övrigt den första som i dessa två trådar och alla dess inlägg fick mig att sura till, jag tror du bör förtjäna ett grattis för det faktiskt.

Grattis.)
Bild
Adauchi
Ghost
Kontakt:

Inläggav Adauchi » fre 20 jul 2012, 01:37

Varning: Detta inlägg innehåller höga halter av personlig åsikt. Det är därför inte rekommenderat att trolla dessa åsikter om vidare diskussion önskas föras. Trollande kan skada folk i din omgivning. Trolla ansvarsfullt.

Jag tycker det är synd att det ska behöva eskalera till en sådan grad att folk faktiskt blir arga. Vi måste kunna prata med varandra om de problem vi har på en mogen nivå. Sen kan vi ju diskutera vad som är moget eller inte tills vi blir skäggiga gamla gubbar/skrynkliga gamla damer. Låt oss bara säga att 'moget' är det som inte gör folk förbannade på varandra.

Aioli, jag respekterar att du är ärlig och rak. Vad jag däremot inte respekterar är hur du ständigt provocerar folk utan, ur min synvinkel, någon som helst anledning. Du kan gärna få förklara för mig varför det ska vara nödvändigt. Sen måste jag också fråga: Förutsätter du att folk här på Touhou.nu är idioter? Tack för komplimangen, förresten...

Mithradates, du bör nog akta dig för att säga saker om andra i en situation som denna, innan du lärt känna folk ordentligt. Jag förstår att du kanske känner dig påhoppad och jag förstår personligen inte varför påhoppen ska vara nödvändiga, men det är en känslig situation.

The-Core, jag minns att jag vid ett tillfälle kallade dig för "bihang". Jag minns också att jag fick höra att du skrivit att du verkligen inte brydde dig om det på Facebook. Av denna anledning så har jag alltid sett dig som lite en retsam men sansad person. När du nu praktiskt taget ryter att du faktiskt tycker illa om Touhou.nu så måste jag fråga: Är det så du känner eller blev du bara riktigt arg (ja, jag läste mammadelen)?

Sai, sätt klarare regler innan ni börjar moderera. Den här tråden hade inte behövt finnas om ni gjort så från början.

Inb4 "välkommen till verkligheten" eller något annat som inte bör skrivas i en välartikulerad diskussion. Skärp er.
Jag välkomnar er jättegärna till den "verkliga" verkligheten, för eran bild av verkligheten verkar vara riktigt jävla vriden. Alt. Ni spenderar för mycket tid på nätet och intalar er själva att snorungar bakom datorskärmar är människans sanna natur. Hah!

Och glöm för i helvete inte: "Vi måste kunna prata med varandra om de problem vi har på en mogen nivå."
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » fre 20 jul 2012, 02:01

Adauchi skrev:Aioli, jag respekterar att du är ärlig och rak. Vad jag däremot inte respekterar är hur du ständigt provocerar folk utan, ur min synvinkel, någon som helst anledning. Du kan gärna få förklara för mig varför det ska vara nödvändigt. Sen måste jag också fråga: Förutsätter du att folk här på Touhou.nu är idioter? Tack för komplimangen, förresten...

Utan anledning? Jag kan ärligt säga att jag inte kan minnas ett enda tillfälle då jag provocerat någon utan anledning, och endast en gång så vitt jag kan minnas så har jag faktiskt varit den första till att provocera, och det tillfället står jag fortfarande bakom till 100%. För övrigt kan jag ju tillägga att om man vill se något provocerande hos mig, tro fan att man då kommer se provocerande saker i allting jag gör. Vad sägs om att istället ta en sekund för att hoppa av sina höga (inte menat att antyda på marijuana, hoppa inte på mig) hästar istället för att flippa ut när jag postar min bakgrundsbild (inte menat att vara en spoiler, hoppa inte på mig) eller totalt flippa ut när jag försöker ha lite roligt i en och annan tråd (inte menat att vara spam, hoppa inte på mig) utan att bryta mot reglerna eller börja pma mig över vilka jag är online samtidigt som (inte menat att vara *problem*, hoppa inte på mig) så fucking kanske ni kunde märkt att jag inte ens försöker provocera förrens ni ska börja dra era "no fun allowed" skyltar ur röven.

Jag försöker inte ens.

Seriöst.

JAG FÖRSÖKER INTE ENS.

JAG FÖRSÖKER INTE ENS

Men om ni är så insatta på att demonisera mig, speciellt efter ett antal saker jag har hörts babblats om mig bakom min rygg, vilket jag inte vet hur mycket som är sant, men om ens hälften är det så är det illa nog. Tro fan att ni kommer se provocerande saker i allting jag gör då. Och jag skulle gärna typ bevisa att jag ej försökt provocera genom att bara visa inläggen jag har gjort men, vet du vad?

DOM ÄR ALLA BORTTAGNA.

Här är ett tips, sluta leta provocerande saker i allting jag gör. När ni har gjort det, så kan jag sluta tro att vissa delar av forumet kanske inte är den skarpaste kniven i lådan, med god anledning att tro så.

Adauchi skrev:*gigantisk antagande om annan persons verklighetsuppfattning*

*spydigt svar till föregående antagande om verklighetsuppfattning och rättning till vad som egentligen menades*

*förtydligande kring att ovanstående svar var ett skämt, hoppa inte på mig*
Bild
Adauchi
Ghost
Kontakt:

Inläggav Adauchi » fre 20 jul 2012, 02:24

Jag känner inte ens dig, Aioli. Jag hade inga förutfattade meningar om dig då jag kom till forumet.

Jag kan bara minnas att jag talat illa om dig bakom din rygg den gången då du på Närcon berättade om det du gjorde på Muewcon. Det var med avsmak som jag såg dig promenera iväg i korridoren och du har mage att säga att jag skulle ha förutfattade meningar om dig, tycka illa om dig utan någon som helst logisk förklaring? Det är ditt eget fel.

Påhopp är du duktig på själv, så förstår inte riktigt poängen med dina "hoppa inte på mig".

Att jag uttryckt min åsikt (de få gångerna jag gjort det) och att det råkat involvera dig är väl ändå bara ett sammanträffande, eller? Om du känner dig utsatt kanske du ska ta upp det med moderatorerna.

Ursäkta det jag skrev om verklighetsuppfattning. Det var väldigt onödigt.
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » fre 20 jul 2012, 05:08

Jag tänkte säga att modereringen i den tidigare web comic tråden sköttes på fel sätt. Soda har fått en varning på grund utav detta och vi ber om ursäkt för hur det hela hanterades. Vi kommer att se över hur modereringen sköts i framtiden och lägga upp specifika regler för hur dessa saker ska hanteras.

Som vi tidigare också nämnt så håller vi på att arbeta om forumreglerna för att bättre förklara vad som är tillåtet och inte på sidan. Vi vill att alla ska kunna trivas på forumet oavsett om man har olika åsikter och ingen kommer trivas om vi sitter och bråkar med varandra.
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
The-Core
QED「Ripples of 495 Years」

Inläggav The-Core » fre 20 jul 2012, 07:21

Adauchi skrev:The-Core, jag minns att jag vid ett tillfälle kallade dig för "bihang". Jag minns också att jag fick höra att du skrivit att du verkligen inte brydde dig om det på Facebook. Av denna anledning så har jag alltid sett dig som lite en retsam men sansad person. När du nu praktiskt taget ryter att du faktiskt tycker illa om Touhou.nu så måste jag fråga: Är det så du känner eller blev du bara riktigt arg (ja, jag läste mammadelen)?

Hahah, retsam men sansad är nog en bra beskrivning av mig!
Som jag sa så har jag mina anledningar att tycka illa om Touhou.nu, men det är för det mesta gamla sår, då jag varit med långt innan forumet ens skapades, som rivs upp och får mig att tänka till lite på vad jag tycker i såna här situationer. För det mesta tycker jag att det är trevligt, och jag vill lika mycket som andra att alla ska komma överens, men vissa personer går helt enkelt inte ihop.
Kort sagt kan man väl säga att det var lite från kolumn A och lite från kolumn B.

(Jag håller även med Aioli om att det känns lite som om att ni letar efter provoceringar, då det inte är det han egentligen menar, utan han vill också kunna ha kul på forumet???)
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » fre 20 jul 2012, 11:24

Adauchi skrev:Jag kan bara minnas att jag talat illa om dig bakom din rygg den gången då du på Närcon berättade om det du gjorde på Muewcon. Det var med avsmak som jag såg dig promenera iväg i korridoren och du har mage att säga att jag skulle ha förutfattade meningar om dig, tycka illa om dig utan någon som helst logisk förklaring? Det är ditt eget fel.

Allvarligt talat så har jag ju inte sagt att jag ska ha förutfattade meningar om dig, eller att du ska förutfattade meningar om mig.

Jag förklarade varför jag ibland kan ses som provocerande när jag gång på gång bli påhoppad över skit-saker.

Vilket kanske inte i något fall har varit du.

Vilket kanske i dom flesta fall har varit andra.

Du verkar mer ha en tendens att hoppa på dramat när det redan dragits igång vad vet jag.

Min poäng är.

Tro fan inte att hela det inlägget handlar om dig.

Det handlar om hela attityden här generellt.

Sen om du vill känna dig involverad i den, det är helt ditt val, och om du känner att det jag påstådde är helt åt helvete fel, då är du väl kanske inte involverad i den.

Också Meuwcon var fett cash, och att prata om det bakom min rygg är ju om något en jäkligt konstig sak att ta upp.

TL;DR: Det är inte du, det är resten. Du har bara talang för att hoppa in när dramat redan är igång och när jag har min värsta attityd igång.

Jag vill inte ens minnas att jag använde uttrycket "du" i postat utan istället satsade på "vi" men du börjar ändå ta åt dig och tro att jag verkar ha förutfattade meningar om dig?

Du ställde en fråga, jag svarade ärligt.

Och än en gång så ser du något provocerande där eller generellt saker jag ej sagt.

Du räknades egentligen inte till förra posten innan, men det verkar som du vill göra det.

Edit: När det gäller Meuwcon så kan jag ju till och med ta citat från en konversation jag fick ha över facebook efter att jag blivit lite smått-anfallen där när en viss Touhou.nu medlem märkte att hans beteende över forumet inte längre var ok. När han anklagade mig för ljuga (vilket seriöst, anklaga mig för att ljuga, då vet man fan inte mycket) bedrägeri och att allmänt jävlas.

"Det måste vara Meuwcon det gäller, ett konvent då jag kom in som roddare för ett band, och sedan agerade funkis under resten av konventet utöver roddningen, och hjälpte till att sätta ihop två discon som båda blev några av höjdpunkterna för många av besökarna, jag fick sedan tillbaka pengarna för inträdet eftersom jag agerat som en funktionär, och funktionärer skall ha fritt inträde. Dom visste vad det handlade om, och det var inget bedrägeri, speciellt eftersom jag gjorde konventet bättre för en stor skara människor. Nu är det slut på undantagen, över till image macros.

http://i.imgur.com/3BU9y.jpg"

För helvete.

(Också om du inte vet något om dom tidigare BORTTAGNA INCIDENTERNA så kanske du inte ska lägga dig i????)

(Också: innan någon kommer till mig för att säga något i stil med "forgive and forget" så kan jag ju säga att det tar jäkligt lång tid för mig innan jag slutar bedöma saker case-by-case, hell, enda anledningen att jag drar till det FÖRGÅNGNA nu är för att det är RELEVANT)
Senast redigerad av 2 Aioli, redigerad totalt 0 gång.
Bild
Adauchi
Ghost
Kontakt:

Inläggav Adauchi » fre 20 jul 2012, 12:27

Aioli, jag kan medge att jag tog åt mig av något jag kanske inte bör ha tagit åt mig av, men när du talar om och till folk på det här forumet, tycker du att det är konstigt att jag kanske tar åt mig av det? Du generaliserade. Jag visste var jag själv stod i den generaliseringen men jag visste inte var du ansåg att jag stod. Förlåt.

Det verkar vara stor skillnad på det du sagt till mig och vad som faktiskt utspelat sig. Du fick det att låta som om du hade kommit in gratis och sedan fått pengar för att du sagt något som inte höll hela sanningen till. Om det nu inte var så tycker jag att det är konstigt att du beskrev det så.

När du är så aggressiv som du är i ditt skrivande så är det lätt att missuppfatta mycket av det du skriver. Det kanske är jag som är en idiot/överkänslig, eller kanske är det du som är otydlig.

Om du tycker att jag inte har något med det här att göra så tänker jag respektera det och lämna tråden ifred.

PS. Du livade definitivt upp Meuwcon och du ska ha stort tack för det. Det var annars det tråkigaste konventet jag varit på.
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » fre 20 jul 2012, 12:33

Nu så! <3

Det är mycket sant att jag ger olika spinn på historien beroende på hur och när den berättas, jag må inte ljuga, men jag har en dålig vana att inte säga hela sanningen hela tiden, och med just den historien händer det att jag beskriver den som lite extra "OH SO KAKOII AND FORBIDDEN!" än den egentligen var. Och den objektiva sanningen kan ju mycket väl ligga någonstans däremellan.

När det gäller om du är överkänslig eller om jag är otydlig så är jag fullt redo att tro att det är lite av både i det fallet.

Och sen har du ju all rätt att agera och skriva i tråden, men folk som pratar emot mig eller emot saker i allmänhet när dom är ovetande om det stora hela är något jag har ofantligt svårt för.

Jag skulle också vilja ta i akt och säga förlåt för mitt första antagande om ditt agerande, och förtydliga att min kommentar om "visare" inte var menad att antyda att du var dum.

Det enda du egentligen gjort är att komma med väldigt välformulerade kommentarer när drama redan uppstått.

Det är välformulerat och välbetänkt, men du kanske inte har tillräckligt stort seende av helhets bilden för att göra dom.

We cool?
Senast redigerad av 1 Aioli, redigerad totalt 0 gånger.
Bild

Återgå till "Regler & Information"