Sommarmeetup-Tråden

Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Re: Sommar Meetup Tråden

Inlägg av Aku »

Äh, det är bara bra att lära känna alla mer :D

Att gå på forumet har blivit mycket mer awesome av att gå på meetups ^^
Bild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

The-Core skrev:Jag skulle gärna vilja vara på, men det känns bara som om att jag skulle förstöra stämningen (alternativt vara den enda tjejen???) så jag skippar!
Men ni får ha det så bra ändå uvu

De flesta av oss har nog flera feminina egenskaper, så tankemässigt blir du inte ensam flicka :)
Bild
Användarvisningsbild
The-Core
QED「Ripples of 495 Years」

Inlägg av The-Core »

Poplopsipo skrev:
The-Core skrev:Jag skulle gärna vilja vara på, men det känns bara som om att jag skulle förstöra stämningen (alternativt vara den enda tjejen???) så jag skippar!
Men ni får ha det så bra ändå uvu

De flesta av oss har nog flera feminina egenskaper, så tankemässigt blir du inte ensam flicka :)

(◡‿◡✿)

Poplopsipo skrev:inte ensam flicka :)

(◕‿◕✿)

Poplopsipo skrev:flicka :)

(ʘ‿ʘ✿)
what

haha, nej men, jag tycker flicka passar bättre på yngre men jag flyttar ju hemifrån efter sommaren?????
Bild
Användarvisningsbild
Molten
Shikigami

Inlägg av Molten »

Jag måste verkligen försöka att se om jag kan ta mig iväg på något meetup eller nått nu i sommar, med tanke på att jag oftast inte gör något vettigt på min fritid. Annars så kommer man säkert se en hel del på Närcon.
The-Core skrev:Jag är faktiskt ganska blyg irl, så jag skulle nog inte prata så mycket utan mest observera, svara på tilltal, och kanske hoppa in i någon diskussion då och då.

Core, sluta vara mig :P
Bild
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inlägg av Gale »

The-Core skrev:It's... it's not like I want to go to a meetup and meet everyone or anything you baka..!

xD

Äsch, under sommaren finns det utmärkta tillfällen att träffas. Efter Närcon kommer det vara lättare att mötas, eftersom vi troligen kommer stöta ihop under konventet.
Det är alltid kul att umgås med nya personer.
Bild
Användarvisningsbild
The-Core

Inlägg av The-Core »

Gale skrev:
The-Core skrev:It's... it's not like I want to go to a meetup and meet everyone or anything you baka..!

xD

Äsch, under sommaren finns det utmärkta tillfällen att träffas. Efter Närcon kommer det vara lättare att mötas, eftersom vi troligen kommer stöta ihop under konventet.
Det är alltid kul att umgås med nya personer.

Men det är ju det som är så bra med sommaren!
Att det finns så mycket tid uvu

Yes, jag älskar att möta nytt folk! <3
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inlägg av Sodamachine »

Skulle ju vara både kul och intressant att faktiskt möta folk utanför internet och konvent.
Bryta barriären om hur vi ser på varandra, då man vare sig vill det eller inte, så beter man sig lite annorlunda på internet utan att man märker det.

Ju mer enade vi är, ju roligare saker kan vi göra i framtiden på konvent m.m!
så som ordentliga Touhou Uppvisningar och massa annat roligt.

Det värsta som kan hända är att du inte känner dig bekväm med sällskapet (Även fast när vi är utanför proxxi [och framför allt hos Gale] så blir det faktiskt ca 90% Touhou, och jag utgår från att det intresserar dig i någon vinkel iallafall :P).
Sen så är jag ganska säker på att dom du har träffat, har du inte träffat ordentligt på 1-2 år, och det är en massa tid för oss alla att ha mognat till, och för mig bryr jag mig inte alls om alla gamla bråk, och speciellt inte om det finns chans att få en bättre bild på varandra. Det kommer även hjälpa oss att bli trevligare mot varandra på forumet.

Så det vore kul om folk kunde komma på någon form av sommar meetup någonstans.
Och sen så är det nog bra om inte alla kommer VARJE gång, för 10-20 personer blir ganska trångt i dom lokaler vi har tillgång till >_>. Fast en gammal idé vi inte har diskuterat på länga är när majoriteten av oss i Staff har ett jobb i framtiden så skall vi försöka skaffa en ordentlig lokal för Touhou folk att vara på.
Det är dock ganska långt in i framtiden, men tänkte bara dela med mig lite idéer på hur framtiden kanske kan se ut /aya

Soda out.
Användarvisningsbild
The-Core

Inlägg av The-Core »

Sodamachine skrev:Skulle ju vara både kul och intressant att faktiskt möta folk utanför internet och konvent.
Bryta barriären om hur vi ser på varandra, då man vare sig vill det eller inte, så beter man sig lite annorlunda på internet utan att man märker det.

Ju mer enade vi är, ju roligare saker kan vi göra i framtiden på konvent m.m!
så som ordentliga Touhou Uppvisningar och massa annat roligt.

Det värsta som kan hända är att du inte känner dig bekväm med sällskapet (Även fast när vi är utanför proxxi [och framför allt hos Gale] så blir det faktiskt ca 90% Touhou, och jag utgår från att det intresserar dig i någon vinkel iallafall :P).
Sen så är jag ganska säker på att dom du har träffat, har du inte träffat ordentligt på 1-2 år, och det är en massa tid för oss alla att ha mognat till, och för mig bryr jag mig inte alls om alla gamla bråk, och speciellt inte om det finns chans att få en bättre bild på varandra. Det kommer även hjälpa oss att bli trevligare mot varandra på forumet.

Bild
Jag älskar din attityd omg <3

Men ja, om ni börjar snacka lite mer ingående om datum och plats så kanske jag dyker upp om jag har tid uvu
Och om jag känner mig obekväm eller något så kan jag ju alltid åka hem, hahah
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inlägg av Sodamachine »

Just nu sitter vi bara och brainstormar om vad vi kan göra.
Vad vi igentligen kommer göra och när och hur kommer senare, så det är inget brottom ännu.
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

The-Core skrev:haha, nej men, jag tycker flicka passar bättre på yngre men jag flyttar ju hemifrån efter sommaren?????

Jag använde ordet "flicka" då jag inte vill skriva kvinna utan att känna personen innan, en del tar illa upp. Ber om ursäkt om det var obehagligt.
Bild
Skriv svar