Spel Marathon i Sommar!

Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit

Spel Marathon i Sommar!

Inlägg av Kuri »

Sommaren är lång. Här måste vi ta oss tid att sitta och spela igenom spel!

Eftersom jag råkade hitta Banjo-Kazooie musik i musik tråden så föreslår jag en N64 spelträff där vi spelar bland annat:
Banjo-Kazooie*
Banjo-Tooie*
Super Mario 64*
Mario Party (1,2 och 3*)
Goldeneye*
Super Paper Mario*
Kiyoshi (Zelda)*
Konkers bad fur day (Om någon har den)

Jag har ett N64 med två kontroller och spelen som är sjärnmärkta ovanför. Säg gärna till om ni har spel som vi vill spela under något marathon. Gäller alla konsoler.

Jag skulle föreslå att vi är hemma hos Gale eller Aku under c:a 3 dagar och sitter framför en projektor/bra TV och spelar konstant. Awesome, anyone?
BildBild
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Re: Spel Marathon i Sommar!

Inlägg av Aku »

Kuri skrev:Sommaren är lång. Här måste vi ta oss tid att sitta och spela igenom spel!

Eftersom jag råkade hitta Banjo-Kazooie musik i musik tråden så föreslår jag en N64 spelträff där vi spelar bland annat:
Banjo-Kazooie*
Banjo-Tooie*
Super Mario 64*
Mario Party (1,2 och 3*)
Goldeneye*
Super Paper Mario*
Kiyoshi (Zelda)*
Konkers bad fur day (Om någon har den)

Jag har ett N64 med två kontroller och spelen som är sjärnmärkta ovanför. Säg gärna till om ni har spel som vi vill spela under något marathon. Gäller alla konsoler.

Jag skulle föreslå att vi är hemma hos Gale eller Aku under c:a 3 dagar och sitter framför en projektor/bra TV och spelar konstant. Awesome, anyone?

Where is Rayman on there? I don't see Rayman on there.

Jag skulle vilja föreslå att vi låter mario party gå och dö, och slänger in så att vi har både OoT och MM på listan.

Mindre evighetsspel, fler spel man kan köra igenom >:D

Dessutom kan jag tillägga att jag har Rayman 2, väl värt att köra.
Bild
Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Inlägg av Kiyoshi »

Aku skrev:Where is Rayman on there? I don't see Rayman on there.

Jag skulle vilja föreslå att vi låter mario party gå och dö, och slänger in så att vi har både OoT och MM på listan.

Mindre evighetsspel, fler spel man kan köra igenom >:D

Dessutom kan jag tillägga att jag har Rayman 2, väl värt att köra.

Nooooo not MM
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

JAAAAAAAAAAAA!!

Jag kommer definitivt. Jag kan bidra med Conker (Pal version), Yoshi's Story, F-Zero GX, Donkey Kong 64, Diddy Kong Racing, Mario Kart 64, Paper Mario, Chameleon Twist 1, Jet Force Gemini, Clay Fighter 63 1/3 + Sculptor's Cut samt Super Smash bros.

Jag kan bidra med tre kontroller och en region konverterare. Spel jag tycker skall vara med är Perfect Dark och Killer Instinct.

Kiyoshi skrev:Nooooo not MM

Vad har du emot Majora's Mask?
Bild
Användarvisningsbild
Okuulbin
Lesser Youkai

Inlägg av Okuulbin »

Ooh, det här låter som att det kan bli kul. Jag är gärna med, dock äger jag inga N64 spel så jag kommer bara att leecha /walci
Poplopsipo skrev:

Ja vad är det med folk och MM? Jag vill inte starta en diskution här men jag hajar inte varför folk tycker så illa om det.
Unyu AWAY!
Bild
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inlägg av Nac0n »

Okuulbin skrev:Ooh, det här låter som att det kan bli kul. Jag är gärna med, dock äger jag inga N64 spel så jag kommer bara att leecha /walci
Poplopsipo skrev:

Ja vad är det med folk och MM? Jag vill inte starta en diskution här men jag hajar inte varför folk tycker så illa om det.

Såhär är min förkortade historia med MM:

Jag spelade aldrig spelet när det var som nyast, jag spelade OoT. När jag senare fick tag i MM efter lite om och men på en emulator och spelade det så kände jag en lustig känsla ifrån det, det var inte riktigt så som jag kom ihåg zelda till N64 (hear me out). Jag saknade känslan jag hade då.

Så jag spelade lite, Men kom aldrig till Skull kid uppe i tornet, eftersom jag stressade då det var en timelimit. Jag ragequita och ansåg att spelet var helt och hållet skit eftersom det var som mina minnen med water temple i OoT... aka boring as f*ck.

Nu på senare dagar tänkte jag:
"Men eftersom det var så jävla svårt kan jag åtminstone uppleva det på ett annat sätt"...
Playthroughs! Och det var där jag faktiskt började uppskatta spelet lite mer, det har mycket bättre animationer, Grafiken är dock densamme och story telling känns en smula mer mörkt och jag gillar Zora masken... Det som jag inte gillar med MM so far är dock bossarna, de verkar lite för plain jämfört med OoT. Men ja, lyssna inte på någon som bara KOLLAR på spelet. Gameplayen är högst troligen bästa upplevelsen av spelet när man väl kommer vidare i det :)

--
On topic: Would love to. time and place will tell :).
Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Inlägg av Kiyoshi »

Poplopsipo skrev:Vad har du emot Majora's Mask?

Vet inte det är lite av varje, gillar inte storyn och maskerna men att resa i tiden på det sät ma ngör i MM är roligt men som sagt storryn varför man gör det gillar jag inte.
Jag tycker att MM är det sämsta av de bra Zelda spelen
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Ah. Det är intressant att veta varför folk tycker så illa om Majora's Mask. Själv tycker jag det är en helt utmärkt spinoff story/mekanikmässigt jämfört med tidigare spel (samt min favorit i spelserien). Det är fler sidequests än tidigare spel samt att maskernas roll inte tar upp för stor del av spelet (syftar inte på 1/4 av menyn :P).

Spelet kräver en del tålamod och lugn i början för att man inte skall stressa ihjäl sig eller ge upp. När man väl får kläm på hur tidsystemet fungerar så blir spelet en fantastisk upplevelse.
Bild
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inlägg av Aku »

I'd always gotten the impression MM was the Zelda-hipster's favored game.

Själv tyckte jag det var underbart på så många nivåer... Och härligt mörkt :D

Anyway, jag skulle vilja lobba lite för tanken att vi INTE spelar evighetsspel, utan faktiskt typ kör marathon genom en massa spel. Lite sådär en sorts "Nu tar vi och kör igenom alla dessa underbara gamla spel igen för första gången på åratal"-grej :D
Bild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Aku skrev:Anyway, jag skulle vilja lobba lite för tanken att vi INTE spelar evighetsspel, utan faktiskt typ kör marathon genom en massa spel. Lite sådär en sorts "Nu tar vi och kör igenom alla dessa underbara gamla spel igen för första gången på åratal"-grej :D

Men vi måste ändå lägga in lite Mario Party, det kan bli helknasigt. /flan
Bild
Skriv svar