Proxxi [Lokal I Stockholm] 2.0

Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Re: Proxxi [Lokal I Stockholm] 2.0

Inlägg av Mithradates »

Skulle det inte kunna vara meetup från fredagen till söndagen, vi kan ju bege oss därifrån runt middagstid på söndagen och då bör alla ha tillräckligt med tid att sova upp sig inför måndagens strapatser, så som jag har förstått det så bor majoriteten inte alltför långt ifrån Stockholm och vi som bor väldigt långt bort har inget viktigt på måndagen så vi kommer nog inte ta så mycket skada av att komma hem sent på söndagen.

Jag brukade vara med på rollspels helger när det skedde sådana i min umgänges krets i Växjö, dessa började på fredagskvällen och på söndags morgonen(läs: middags tid då vi sov relativt länge) städade vi och begav oss hemåt, dagen därpå var det oftast skola men var inte tröttare än vad jag brukade vara.

Funderar fortfarande på om jag ska vara med eller inte om det blir av, det skulle svida väldigt mycket i plånboken om jag tar tåget(är en "snålänning") men skulle nog bli riktigt kul!

EDIT: Var trött och hade huvudvärk när jag skrev detta så ursäkta mina grammatiska fel.
Bild
Användarvisningsbild
Erikonr
Holy F**kn Tree!

Inlägg av Erikonr »

Mithradates skrev:Skulle det inte kunna vara meetup från fredagen till söndagen, vi kan ju bege oss därifrån runt middagstid på söndagen och då bör alla ha tillräckligt med tid att sova upp sig inför måndagens strapatser, så som jag har förstått det så bor majoriteten inte alltför långt ifrån Stockholm och vi som bor väldigt långt bort har inget viktigt på måndagen så vi kommer nog inte ta så mycket skada av att komma hem sent på söndagen.

Funderar fortfarande på om jag ska vara med eller inte om det blir av, det skulle svida väldigt mycket i plånboken om jag tar tåget(är en "snålänning") men skulle nog bli riktigt kul!

EDIT: Var trött och hade huvudvärk när jag skrev detta så ursäkta mina grammatiska fel.

^ Jag tror att jag varit rätt trött när jag (och jag tvivlar på att jag är den enda) har skrivit flera av inläggen (det här inlägget bl.a) så det är nog ingen fara.

Jag tror att flera kan fredag-söndag och om det är så att de inte kan någon av de specifika dagarna så lär de åtminstone kunna komma någon av dem, sedan kan jag också hela helgen /maribrow

Jag kommer ihåg att du sa det på Näronc att du rollspelade och det verkar jättekul! Dock så har jag inte kört ett "riktigt" rollspel någon gång då jag inte har haft sällskapet att göra det med. Skulle kanske vara kul att ta med rollspel till meetupen?

Sedan, finns det ett alternativ förutom tåg? För det är aldrig kul att lägga allt för mycket pengar på något >.>
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Erikonr skrev:Jag kommer ihåg att du sa det på Näronc att du rollspelade och det verkar jättekul! Dock så har jag inte kört ett "riktigt" rollspel någon gång då jag inte har haft sällskapet att göra det med. Skulle kanske vara kul att ta med rollspel till meetupen?
Samma för mig, jag är också sugen på att testa ett riktigt rollspel.
Erikonr skrev:Sedan, finns det ett alternativ förutom tåg? För det är aldrig kul att lägga allt för mycket pengar på något >.>
Jag och Mithra diskuterade att cykla dit. Jag måste först räkna ut avståndet samt hur långt man skall cykla per dag/natt.
Bild
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Inlägg av Mithradates »

Poplopsipo skrev:
Erikonr skrev:Jag kommer ihåg att du sa det på Näronc att du rollspelade och det verkar jättekul! Dock så har jag inte kört ett "riktigt" rollspel någon gång då jag inte har haft sällskapet att göra det med. Skulle kanske vara kul att ta med rollspel till meetupen?
Samma för mig, jag är också sugen på att testa ett riktigt rollspel.
Erikonr skrev:Sedan, finns det ett alternativ förutom tåg? För det är aldrig kul att lägga allt för mycket pengar på något >.>
Jag och Mithra diskuterade att cykla dit. Jag måste först räkna ut avståndet samt hur långt man skall cykla per dag/natt.

Javisst! Jag kan ta med mig något rollspel och sedan så kan vi köra det någon dag ifall tillräckligt många är intresserade /flan , tror jag då tar med mig rollspelet Svavelvinter vilket släpptes i Juni och är ett indie-influerat fantasy rollspel baserat på Erik Granströms roman-svit "Den femte konfuxen" där första boken heter just "Svavelvinter"

När jag kollade hur lång tid det antagligen skulle ta med cykel så kom jag upp i över 20 timmar för oss båda Poplopsipo(där jag hade den längre tiden om jag inte tar Nynäshamn-Visby färjan) men den tiden kan mycket väl variera beroende på hur snabbt vi cyklar, tåg fram och tillbaka kostar nästan 1000kr för mig(ser ut som att jag kan få ner kostnaden till 600 om jag är lite smart), ska kolla hur mycket det kostar att åka med buss upp till Stockholm.

EDIT: Det var visst lika dyrt om inte dyrare att åka med buss som med tåg... så jag tar tåget om jag inte cyklar då.
Bild
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inlägg av Aku »

Mithradates skrev:Skulle det inte kunna vara meetup från fredagen till söndagen,

I LIKE HOW THIS PERSON THINKS /maribrow
Bild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Vet någon om det finns dusch på Proxxi? Vill hinna duscha innan meetupen efter cykelresan.
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inlägg av Sodamachine »

det FINNS en dusch där.
Om det fungerar, eller om det får användas m.m är en annan sak.
Där får Aku/Kuri fylla dig med information.
Användarvisningsbild
Odden
Kappa
Kontakt:

Inlägg av Odden »

Låter najs med rollspel. Själv har jag aldrig provat, men alltid velat :3
Brorsan har alltid uppmanat mig om att spela rollspel. Han har typ skapat en massa själv också.
/aya
Odd, Odden, Owen, Björn, Wennerholm, Bob. Någon av dessa går bra.
Oh nej... man har gått och blivit bloggare...
http://oddbjornwennerholm.wordpress.com/
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Det blev ändå tåg/buss som jag reser med till Stockholm inför meetupen. Är det spikat och klart att det blir av nu?
Samt finns det någon/några man kan möta på Stockholm C för att sedan ta sig till Proxxi?
Bild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Jag, Gale och Erikonr bor närmst och kan åka in oberoende av tid. Värt att tänka på är att det är gångavstånd till proxxi från Centralen för de som vill spara lite pengar.

Jag har dock inte tid nu i augusti. Kommande helg är jag upptagen och följande helg jobbar jag.
Skriv svar