Touhou Nyår 2012?

Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Re: Touhou Nyår 2012?

Inlägg av Poplopsipo »

Jag tar med mitt Wii (som har Gamecube kompabilitet) samt 2 stycken Gamecube kontroller. Har även med Super Smash bros. Melee och Brawl.
Bild
Lolandi
Posting「Basic spellcard」
Ort: Kista, Sverige, Jorden, tredje planeten från solen, i galaxen Vintergatan.

Inlägg av Lolandi »

kort och konstig fråga, neriel kan du hämta en vid 2240-2340 tiden? funderar på att ta kvällståget till knivsta idag efter att jag kommer hem från danmark idag. svara gärna snabbt kommer kunna vara på steam senare idag på båten.
Användarvisningsbild
Neriel
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Neriel »

Lolandi skrev:kort och konstig fråga, neriel kan du hämta en vid 2240-2340 tiden? funderar på att ta kvällståget till knivsta idag efter att jag kommer hem från danmark idag. svara gärna snabbt kommer kunna vara på steam senare idag på båten.

Ja det kommer jag kunna göra Lolandi
Användarvisningsbild
Dragon Walker
Greater Fairy

Inlägg av Dragon Walker »

Det är fastställt nu att om bara jag kan få en överblick över schemat och logistiken så tänker jag komma. Jag har dock haft kass koll på vad som hänt i tråden, så även om jag ska försöka läsa igenom så vore det uppskattat om någon skulle kunna dra en sammanfattning av vad som gäller. Jag har för övrigt tillgång till SL, så om Stockholmsmedlemmarna har bestämt någon samlingsplats så är jag gärna med.

Jag kan också ställa upp med medtagna spel så fort jag har laddat upp min spelsamling (355 titlar till 18 konsoler, PC ej inräknat). Även här är det uppskattat med en sammanfattning om vad som redan ska tas med.
Lolandi
Posting「Basic spellcard」
Ort: Kista, Sverige, Jorden, tredje planeten från solen, i galaxen Vintergatan.

Inlägg av Lolandi »

btw jag har Kung-Fu Dunk om ni vill se den. sen så kommer jag ha 2 små djupa ugnsplåtar som får plats samtidig i en ugn med mig och kökskniv (stor och mellan stor) och så undrar jag om någon kommer att ha med sig en kastrull eller inte?
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inlägg av Sodamachine »

Dragon Walker skrev:Det är fastställt nu att om bara jag kan få en överblick över schemat och logistiken så tänker jag komma. Jag har dock haft kass koll på vad som hänt i tråden, så även om jag ska försöka läsa igenom så vore det uppskattat om någon skulle kunna dra en sammanfattning av vad som gäller. Jag har för övrigt tillgång till SL, så om Stockholmsmedlemmarna har bestämt någon samlingsplats så är jag gärna med.

Jag kan också ställa upp med medtagna spel så fort jag har laddat upp min spelsamling (355 titlar till 18 konsoler, PC ej inräknat). Även här är det uppskattat med en sammanfattning om vad som redan ska tas med.

den viktigaste informationen har blivit postat i OP
Användarvisningsbild
Dragon Walker
Greater Fairy

Inlägg av Dragon Walker »

Som jag nämnde tar jag gärna med något att förgylla kvällen för alla, och listan i fråga finns här. Jag lär väl försöka ta hänsyn till allas önskemål, men har begränsat packutrymme. Mina egna förslag är som följer:

*Mega Driven är en specialvariant som är regionsfri och får plats i min ficka, samt att femton av de listade spelen är inbyggda, bl.a. Altered Beast, Golden Axe och Sonic & Knuckles. Utöver det har jag titlar som Gunstar Heroes (Treasures [Ikaruga/Radiant Silvergun] debuttitel som är ett underbart sidoskrollande shooter), Herzog Zwei (Anses vara tidernas första RTS och ett riktigt kul sådant) och Cannon Fodder (War, never been so much fun!).

*SNESen har jag bra många fler spel än vad det finns på listan (Min storebrors spel, så tekniskt sett ej mina). Har utrustning för att spela alla regioner, samt multitap som tillåter upp till 5 kontroller, med nämnda kontroller. Har definitivt inget emot lite Seiken Densetsu 2/3 (Secret of Mana 1/2) om någon kan läsa flytande japanska. Annars har vi kul multi i form av bl.a. Smash TV, Knights of the Round, Samurai Spirits och Mario Kart.

Då någon redan erbjudit sig att ta med sig en Wii kan jag definitivt komplettera med lite GCN/Wii spel. Det vore fruktansvärt kul med Final Fantasy Chronicles, men då måste alla ha GBA plus GBA/GCN kabel (Har endast en uppsättning). Annars är alltid Ikaruga, Metal Slug Anthology, Wario Ware, Mario Party, Smash Bros, F-Zero GX, eller Tales of Symphonia kul multi. Har en GCN kontroller och två Wii-nun-chuk uppsättningar.

*Har en den roliga bullet hell till 360, plus lite annat gott, men drar mig för att ta med den (Och PS3 för den delen) då de är på tok för bökiga. Om någon annan tar med är det en annan femma. Deathsmiles, Akai Katana, Dodonpachi, Zenko No Ronde, Resident Evil 5, eller om man är tråkig, Gears of War 2/3. Om man på något vis kan överföra nedladdat så har vi även Castle Crashers, Scott Pilgrim och Trouble Witches Neo. Har 3 kontroller.

*Dreamcast har jag två kontroller till. Om vi kan få 2 till är Gauntlet Legend ett givet val. Annars har vi Virtua Fighter och Giga Wing att pyssla med. Eller varför inte en visuell novel i form av Comic Party, om vi känner för att trolla lite?

*N64 är ett givet val i goda vänners lag, med Pokemon Stadium, F-zero X, Golden Eye och Perfect Dark. Har dock bara 2 kontroller och en av dem är bökig.

*Vill någon köra bärbart, säg till.

Som sagt kan jag inte ta med allt för mycket, men alternativ finns det gott om.
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Jag har ett 360 till allas förfogande om någon har lust att hämta det.
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inlägg av WardenOath »

Okay, grabben här får skjuts (yay!), men nu har jag några små goda frågor.

1. När ska jag vara där?

2. När ska jag bort därifrån?

3. Spelar någon gitarr?

4. Kommer fyrverkerier eller liknande former av mindre farlig pyromani att äga rum?

5. Kommer en skarvsladd behövas?

6. Priset är väll; 1600 kr delat* på antalet personer som kommer?

Inväntar svar. /baka
Användarvisningsbild
The-Core
QED「Ripples of 495 Years」

Inlägg av The-Core »

7. FINNS DET KOMMUNISTSPRIT ELLER SKA MAN FIXA SJÄLV?
Bild
Skriv svar