Stockholmsmeetup i Sveroks Stockholmslokal 20/4

Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Stockholmsmeetup i Sveroks Stockholmslokal 20/4

Inlägg av Aku »

Tjo!

Har rekat lite i Sveroks stockholmskansli (ligger precis bredvid Kristinebergs tunnelbanestation, gröna linjen.) Ni vet de där mindre meetupsen vi haft på proxxi tidigare?
Vi bör definitivt ha sådana här.
Nära till matbutik (ica nära), pizzeria, kök, projektor, awesome soffa, dusch, allmänt massa utrymme, osv.

Våra tidigare stockholmsmeetups har varit storleksordningen 6-12 pers, och den här lokalen tillåter upp till 50 pers.

I och med att föreningen Touhou Sweden finns och är ansluten till sverok så kan vi genom den boka lokalen och vi lär isf få vara mer eller mindre för oss själva (fast vi bör självklart inte förhindra folk från att ta sig in i lokalen, eftersom den ska vara öppen för alla sverok-människor som vill dit.) Som det låter så kommer det troligen inte vara mycket folk som kommer komma förbi och störa.

Det finns inga särskilda bestämmelser mot övernattande, så det bör inte vara något problem att köra över en natt som vi gjort tidigare.

Så, konceptet är som följer:
Att lite oftare hålla mindre meetups för att det är trevligt att umgås och nörda sig och ha kul. Det är inte något enormt storskaligt.
Om du har begränsad möjlighet att ta ledigt, betala för resor osv. så känn inte att det här är meetupen du måste vara på. Förhoppningsvis kan vi dra ihop någon större meetup senare nästa månad som är mer värd att lägga ledighetsdagar och resepengar på :)

Så! Vi kör på den 20/4, eftersom det blir mest folk då!

Folk som kan 20/4:
Aku
Denise92
Gale
Mei Scarlet?
Ada
Kuri
Inhaleit
Odden
Jinto?

Edit:
En sak som jag insåg att jag glömt:
Alla som kommer behöver vara medlemmar i Touhou Sweden (sverokföreningen som vi arrar fysisk aktivitet genom, t.ex. då meetups på sverokkanslit och touhourummen på konvent.)
Föreningen har, för att få så mycket bidrag från sverok som möjligt, en årlig medlemsavgift på 50kr.
Jag är inte helt säker (ska dubbelchecka på onsdag), men det finns en god chans att sverok kommer vilja att vi ser till så att alla vi tar dit är betalande medlemmar. Vilket innebär att det kommer kosta 50kr för de som kommer dit för första gången (avgiften är årsavgift, så har man betalat en gång så är det chill för alla andra meetups vi kör fram tills nästa april.)
I bästa fall så kan vi bara se till att registrera medlemsinfo där och ta avgiften senare, men vi kan eventuellt behöva be om den på plats.

That being said, såvida inte folk blev avskräckta (hojta till så kan jag ta bort dig från listorna) och inte vill/kan nu så tror jag bestämt att vi kör på 20/4. Mest folk då :D
Senast redigerad av 9 Aku, redigerad totalt 0 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Mei Scarlet
Greater Fairy
Kontakt:

Re: Stockholmsmeetup i Sveroks Stockholmslokal

Inlägg av Mei Scarlet »

I say yeeeeeeeessss!!!! :'D *somnar av lycka*
/china
"I've never seen humans as anything else but a drink."
~Flandre Scarlet

Bild
Användarvisningsbild
Denise92
Greater Fairy

Inlägg av Denise92 »

absolut låter jätte kul! 20/4 låter bra för mig ^^
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inlägg av Gale »

De flesta lördagar brukar fungera för mig, även om det är på kort varsel ^^

I SAY WE DO IT!
Bild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Jag är personligen ointresserad och vill satsa på något mer storskaligt, men jag får ingen respons från någon.
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inlägg av Aku »

Adauchi skrev:Jag är personligen ointresserad och vill satsa på något mer storskaligt, men jag får ingen respons från någon.

Som jag sade på skype så slänger jag upp något nu ikväll :)
Bild
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inlägg av WardenOath »

Ack! Alla dessa datum att hålla reda på tar kål på mina stackars järnceller! Bortsett från min allt mer dysfunktionella kalender så låter detta intressant. /tenshi
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inlägg av Sodamachine »

jag kan 30/3. men inte 20/4
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inlägg av Gale »

WardenOath skrev: järnceller!

Rejoice my friend! Du har celler utav grundämnet "Fe", så du kommer klara dig!

Skämtåsido så skulle det vara kul om man körde lite smått ihopknopat schema för dagarna.

Du Aku som har lekt på Activity förut, kom på nåt kul. /walci
Bild
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inlägg av Aku »

Gale skrev:
WardenOath skrev: järnceller!

Rejoice my friend! Du har celler utav grundämnet "Fe", så du kommer klara dig!

Skämtåsido så skulle det vara kul om man körde lite smått ihopknopat schema för dagarna.

Du Aku som har lekt på Activity förut, kom på nåt kul. /walci

Tanken här är väl iofs att det ska vara en endags-grej, i stil med våra tidigare proxximeetups :P
Bild
Skriv svar