Stockholmsmeetup i Sveroks Stockholmslokal 20/4

Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Re: Stockholmsmeetup i Sveroks Stockholmslokal

Inlägg av Aku »

Sodamachine skrev:
Aku skrev:En sak som jag insåg att jag glömt:
Alla som kommer behöver vara medlemmar i Touhou Sweden (sverokföreningen som vi arrar fysisk aktivitet genom, t.ex. då meetups på sverokkanslit och touhourummen på konvent.)
Föreningen har, för att få så mycket bidrag från sverok som möjligt, en årlig medlemsavgift på 50kr.
Jag är inte helt säker (ska dubbelchecka på onsdag), men det finns en god chans att sverok kommer vilja att vi ser till så att alla vi tar dit är betalande medlemmar. Vilket innebär att det kommer kosta 50kr för de som kommer dit för första gången (avgiften är årsavgift, så har man betalat en gång så är det chill för alla andra meetups vi kör fram tills nästa april.)
I bästa fall så kan vi bara se till att registrera medlemsinfo där och ta avgiften senare, men vi kan eventuellt behöva be om den på plats.

That being said, såvida inte folk blev avskräckta (hojta till så kan jag ta bort dig från listorna) och inte vill/kan nu så tror jag bestämt att vi kör på 20/4. Mest folk då :D

Kan vara bra att editera denna information i första posten, då alla kanske inte läser allt på forumet.
Good point! Gjort det, ändrade rubriken också för att göra det extra tydligt vilket datum det blir.
Bild
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Re: Stockholmsmeetup i Sveroks Stockholmslokal 20/4

Inlägg av Aku »

Liten uppdatering:

Lokalen är bokad för vår användning den 20/4 och 21/4, tanken är att vi gör fint efter oss och går någon gång den 21:a.
Matplaner kan typiskt göras på plats eftersom det finns ett COOP Nära precis brevid.
Bild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Lystring alla uppträffare! Nu är det så att jag hade tänkt köpa massor och MASSOR av mat/dricka huvudsakligen till de som har det lite dåligt ställt med ekonomin (det kommer att räcka till er andra också). Alla gillar inte allt och jag vet att det finns en del vegetarianer i våran community som antagligen skulle uppskatta lite grönare alternativ.

SÅ! Ge mig tips på vad jag ska köpa till er!

Förresten! Glöm inte att
En sak som jag insåg att jag glömt:
Alla som kommer behöver vara medlemmar i Touhou Sweden (sverokföreningen som vi arrar fysisk aktivitet genom, t.ex. då meetups på sverokkanslit och touhourummen på konvent.)
Föreningen har, för att få så mycket bidrag från sverok som möjligt, en årlig medlemsavgift på 50kr.
Jag är inte helt säker (ska dubbelchecka på onsdag), men det finns en god chans att sverok kommer vilja att vi ser till så att alla vi tar dit är betalande medlemmar. Vilket innebär att det kommer kosta 50kr för de som kommer dit för första gången (avgiften är årsavgift, så har man betalat en gång så är det chill för alla andra meetups vi kör fram tills nästa april.)
I bästa fall så kan vi bara se till att registrera medlemsinfo där och ta avgiften senare, men vi kan eventuellt behöva be om den på plats.
Användarvisningsbild
Odden
Kappa
Kontakt:

Inlägg av Odden »

Yahoy Yahoy! Tjenare alla som kommer på lördag. Jag har en liten request.
Det är nog kanske så att min flickvän kommer att slinka förbi men på ett villkor.
Hon vill ha Touhou Bomberman.
Någon som kan erbjuda henne det? :D Vore roligt om hon kunde hälsa på också. /walci
Odd, Odden, Owen, Björn, Wennerholm, Bob. Någon av dessa går bra.
Oh nej... man har gått och blivit bloggare...
http://oddbjornwennerholm.wordpress.com/
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit

Inlägg av Kuri »

Hur kommer det se ut med när folk samlas? Jag måste hjälpa mina föräldrar flytta skräp på dagen så jag kommer komma senare på kvällen men om det är på kvällen folk kommer då är det ju inte ett problem.
BildBild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Det har inte sagts några specifika tider så jag antar att man kan dyka upp när man känner för det.

Självklart blir det touhou bomberman!

Also! Mat till alla!
Bild
Jinto
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Jinto »

Ser ut som jag kommer att kunna komma skriv upp mig

Går det att komma upp på fredagen och sova hos någon till lördagen (tåg biljeterna brukar vara som biligast då ?

kan nämligen få en biljet för drygt 200 kr dit upp då
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inlägg av Aku »

Vi borde indeed sätta en tid att mötas, eller iaf en första tid att dyka upp.
Jag har kortaccess till lokalen och lär därför om inte annat vilja vara där innan andra dyker upp.

Tanken är väl att vi ska köra genom natten, så fyra-tiden kanske? Eller kanske bortåt fem?
Bild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Det tycker jag personligen är alldeles för sent. Då har redan halva dagen gått. Förutsätter du att alla ska vara vakna under hela natten? Det hoppas jag inte.
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inlägg av Aku »

Adauchi skrev:Det tycker jag personligen är alldeles för sent. Då har redan halva dagen gått. Förutsätter du att alla ska vara vakna under hela natten? Det hoppas jag inte.
Ville mest kasta ut någon siffra för diskussion.

Jag tänker mig en typisk proxxi-meetup, a.k.a sitta tills folk somnar. Det har typisk alltid blivit till att sitta vakna ganska så sent de gånger vi har gjort det förut.

Men vi kan ju börja tidigare, för min del helst efter 13.
Bild
Skriv svar