Se andra tråden istället (Stor-meetup i Maj! 17/5)

Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Re: Stor-meetup i Maj! 17/5

Inlägg av Poplopsipo »

Kom även att tänka på en till grej. Eftersom nyår var awesome och jättelångt, vad sägs om att kanske ha en storstor meetup (någon/några dagar längre än tänkt)?

Poplopsipo skrev:Om det blir Knivsta bygdegården,

Kuri: Baka mer då kanske? Budapesttårta och kolor /sakuya
Bild
Användarvisningsbild
Mei Scarlet
Greater Fairy
Kontakt:

Inlägg av Mei Scarlet »

Oo! Låter ju fiiiint! ^^ Undrar bara en grej... vad är Knivsta Bygdegård? Eller snarare, hur långt ifrån stan ligger den/det? :O

/china
"I've never seen humans as anything else but a drink."
~Flandre Scarlet

Bild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Men nu har jag ju redan tagit ledigt Pops. =<

Låter vi utrustningen i Neriels händer så kanske vi kan börja tidigare eller hålla på längre. Men vanliga Svensson kan nog bara vara lediga över helgen.
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Inlägg av Mithradates »

Adauchi skrev: Men vanliga Svensson kan nog bara vara lediga över helgen.

Har inte flera personer skola och en del andra jobb som börjar igen på måndagen? Jag själv jobbar ju på måndagen så jag kan inte mer än under helgen och gissar att det är ganska många som har jobb eller skola på måndagen också.
Nyår gick det ju bra då det var under semestertid så någon riktigt stor-meetup är nog svårt att ha om det inte är under semestertid.

Poplopsipo skrev:Om det blir Knivsta bygdegården, skall vi samlas gemensamt i Stockholm en del kanske och åka upp tillsammans då?

Tycker det vore att föredra, är ju oftast trevligare att resa tillsammans än ensam.
Bild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Problemet är dessvärre återkommande även under semestertider. Alla har inte semester samtidigt och ju närmare inpå populära semesterveckor desto större chans att hamna för nära eller krocka med andra konvent.

Nyår är ett undantag då det är långhelg och majoriteten är ledig. Men där hade jag problem istället, så det är svårt att hitta ett prefekt datum.
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inlägg av WardenOath »

Ok, nu är det fastställt. Jag kommer, men jag behöver först få två frågor besvarade.

Vart fanken ligger Sverok Stockholms kansli och kommer det vara nolltolerans på alkohol? /walci
Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Inlägg av Kiyoshi »

Det kommer aldrig passa för alla oberoende plats och datum. Så man får anpassa sig efter mängden.

Edit.
Soda, jag är ganska säker på att sveroks kansli har nolltolerans när det kommer till alkohol.
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inlägg av Sodamachine »

Kiyoshi skrev:Edit.
Soda, jag är ganska säker på att sveroks kansli har nolltolerans när det kommer till alkohol.
Huh, har jag sagt något om alkohol?
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Kiyoshi skrev:Soda, jag är ganska säker på att sveroks kansli har nolltolerans när det kommer till alkohol.
Egentligen borde vi som Sverokförening också ha nolltolerans. Jag är inte bekväm med att välja bygdegården över kansliet för en sak som alkohol. Nu behöver inte detta nödvändigtvis tas som en officiell tillställning i föreningens namn, men när alternativet är en lokal som kräver att det är just en tillställning i föreningens namn, så tycker jag att det oavsett lokal skulle se väldigt dåligt ut om vi valde att tillåta alkohol.

TL;DR

Tar vi kansliet måste vi vara Touhou Sweden som arrangerar.

Tar vi bygdegården är vi ? som arrangerar.

Oavsett vad vi representerar så ser det dåligt ut att tillåta alkohol.
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inlägg av WardenOath »

Kiyoshi skrev: Edit.
Sodamachine skrev:
Huh, har jag sagt något om alkohol?
Nej, det var jag. Eftersom jag är lika bra på att leta information som en snigel, så bestämde jag mig för att fråga istället. Man vill ju trots allt inte bryta några regler av misstag. /yama

EDIT:
Adauchi skrev: Egentligen borde vi som Sverokförening också ha nolltolerans. Jag är inte bekväm med att välja bygdegården över kansliet för en sak som alkohol. Nu behöver inte detta nödvändigtvis tas som en officiell tillställning i föreningens namn, men när alternativet är en lokal som kräver att det är just en tillställning i föreningens namn, så tycker jag att det oavsett lokal skulle se väldigt dåligt ut om vi valde att tillåta alkohol.
Du har en poäng. Skulle kanske vara bra om man tog upp den frågan.
Skriv svar