Touhou Sweden Meetup: Sveroks Stockholmslokal (17/5)

Adauchi
Ghost

Touhou Sweden Meetup: Sveroks Stockholmslokal (17/5)

Inlägg av Adauchi »

Jag vill börja med att be om ursäkt för att det har blivit som det har blivit. Det har skett en del förseningar i bokningen av lokalen av olika anledningar vilket nu har resulterat i att lokalen i fråga redan har blivit bokad av någon annan. Vi får nu falla tillbaka på vår ursprungligen tänkta lokal; Sveroks Stockholmslokal och försöka göra det bästa av situationen. Det finns två mycket positiva saker med detta dock!

1. Nu behöver vi inte betala för en lokal och kan använda de pengarna till mat istället.
2. Det finns internet!

Till er som har köpt biljetter till Knivsta Station vill jag be extra mycket om ursäkt. Skicka mig ett PM så att vi kan räkna ut vad mellanskillnaden blir, så ersätter jag er.

Jag kommer att citera vad Aku skrev om lokalen tills det att jag har hunnit att sitta ner med den här tråden i lugn och ro. Oroa er inte! Meetup blir det!
Aku skrev:Tjo!

Har rekat lite i Sveroks stockholmskansli (ligger precis bredvid Kristinebergs tunnelbanestation, gröna linjen.) Ni vet de där mindre meetupsen vi haft på proxxi tidigare?
Vi bör definitivt ha sådana här.
Nära till matbutik (ica nära), pizzeria, kök, projektor, awesome soffa, dusch, allmänt massa utrymme, osv.

Våra tidigare stockholmsmeetups har varit storleksordningen 6-12 pers, och den här lokalen tillåter upp till 50 pers.

I och med att föreningen Touhou Sweden finns och är ansluten till sverok så kan vi genom den boka lokalen och vi lär isf få vara mer eller mindre för oss själva (fast vi bör självklart inte förhindra folk från att ta sig in i lokalen, eftersom den ska vara öppen för alla sverok-människor som vill dit.) Som det låter så kommer det troligen inte vara mycket folk som kommer komma förbi och störa.
Användarvisningsbild
Denise92
Greater Fairy

Re: Touhou Sweden Meetup: Sveroks Stockholmslokal (17/5)

Inlägg av Denise92 »

nemen så bra för mig >w< då ska ja se till att försöka komma!
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inlägg av WardenOath »

Jag kommer fortfarande. Om jag inte dykt upp vid kvällen så har jag förmodligen virrat bort mig bland Stockholms alla gator och torg. /walci
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Synd att det inte blev en bygdegård så att vi eventuellt kunde ha den längre, sparar den överblivna hypen till Närcon istället ;D

Jag dyker upp på meetupen ändå!
WardenOath skrev:Om jag inte dykt upp vid kvällen så har jag förmodligen virrat bort mig bland Stockholms alla gator och torg.
Beroende på vilken tid du anländer till Stockolm så kan vi/flera/några andra säkert hitta till lokalen. Jag anländer till Stockholm C 10:35 på fredagen.
Bild
Adauchi
Ghost

Inlägg av Adauchi »

Jag och Kiyoshi har hela Fredagen ledig så vi kan pendla mellan lokalen och Stockholm C för att hämta upp folk.
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inlägg av Nac0n »

JAg fick nyss reda på att jag hade beställt fel biljett, så jag beställde en ny och det visade sig att jag kommer fram vid 18:00 ...

Kan inte få pengar tillbaka heller så jag får ta det istället för SJ som skulle gå snabbare.
Användarvisningsbild
Mei Scarlet
Greater Fairy
Kontakt:

Inlägg av Mei Scarlet »

Jag kommer gärna! ^^
"I've never seen humans as anything else but a drink."
~Flandre Scarlet

Bild
Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Inlägg av Kiyoshi »

Glöm inte att registrera er, 5 man till och vi kanske får lite mer klirr i kassan vilket kommer leda till att vi kanske kan göra något lite extra.
http://ebas.sverok.se/signups/index/7733
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Jag registrerade mig precis. Skall man betala medlemsavgiften vid någon meetup/konvent?
Bild
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Inlägg av Mithradates »

Biljett införskaffad! Är i Stockholm C ca 9.40 på fredagen.
Registrerade mig även nu.
Bild
Skriv svar