Sverokkansli-meetup 15-17 nov

Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Sverokkansli-meetup 15-17 nov

Inlägg av Aku »

Trodde det här blev postat på forumet också, men hamnade tydligen bara på facebook. Citat från facebookeventet (finnes) här
Mycket beroende på hur många som inte kunde ta sig till ConFusion av ekonomiska skäl så tänker vi nu rodda Meetup i November!

Träffa gänget! Spela Touhou! Lyssna på Touhou! Prata om Touhou! Lek med Flan (dum idé)! Bli ett med Touhou! Det sedvanliga.

Hela härliga händelsen kommer att ske i Sveroks Stockholms-kansli vid Lidnersgatan 10 i Kristineberg, Stockholm. Finns finfin Tunnelbaneanslutning dit och det tar 5 minuter att gå till lokalen.

Lokalen har dusch, plats att sova på (ta med liggunderlag!), kök med kylskåp, mikrovågsugn, osv. Internet finns, både trådlöst och trådat. Försök att hålla rent efter er. Diska gärna glas, koppar och tallrikar istället för att ta nya. Om ni använder varor från köket som ni inte har inhandlat själva så meddela Andreas, Mattias, Loke eller Michael, så att vi kan ersätta dessa. Det finns en del allergier hos de som använder lokalen och dessa står skrivna på kansliets kylskåp. Rätta er efter dem. Touhou Sweden tillåter ingen alkohol under föreningsaktiviteter.

Viktigt att veta är att detta är en föreningsaktivitet. Alltså, det är Touhou Sweden som genom Sverok Stockholm står för lokalen. Vi vill därför att de som deltar och är 13 år fyllda, ska vara registrerade och betalande medlemmar i Touhou Sweden. Medlemskapet kostar 50 kr och sträcker sig över ett år. Sidan för registrering finns länkad under "Biljetter". Annars går samma länk att hitta på http://www.touhou.se. Medlemsavgiften kan betalas i hand till Andreas eller via föreningens konto. Pengarna går naturligtvis till att vi ska kunna göra framtida konvent och träffar så mycket bättre! =)

Clearingnummer: 5257
Kontonummer: 10429 04

/Andreas (Ada) Vollertzen
Som vanligt med andra ord - Meetup på sverokkansliet, vi kör fredag till söndag och det kommer bli fett nice.
Och kom ihåg att se till så att ni är medlemmar i föreningen. Ni kan betala på plats, men se då till att ni faktiskt gör det. Gäller alla som kommer dit som inte redan gjort det. (Det är en förutsättning för att vi ska få använda lokalet.)

En liten notis - Tänk på att folks mat, godis, etc. tillhör de som köpt dem. Ta inte av saker utan att först kolla med den som äger dem.

(Det kommer btw bli fett nice :D)
Bild
Användarvisningsbild
Dragon Walker
Greater Fairy

Re: Sverokkansli-meetup 15-17 nov

Inlägg av Dragon Walker »

Om inte plugget kommer i vägen så kan ni lugnt räkna med mig.

Skulle även vilja komma med ett förslag på aktivitet. Jag har nyligen införskaffat en Famicom (Japansk NES) med diverse tillhörande spel, och är rätt sugen på att sträckspela någon klassiker. Mitt personliga förslag skulle vara Megami Tensei Digital Devil Saga och om man hinner, Megami Tensei Digital Devil Saga II. Dessa spel är de tidigaste spelen i Shin Megami Tensei, om man ens kan säga så, då de kom före Shin Megami Tensei (SNES). Många av er känner kanske t.ex. till Persona, Digital Devil Survivor eller liknande, vilket är subserier till Shin Megami Tensei. Kort och gott är det två högst obskyra titlar i en väldigt anrik serie.

Ska jag ta med dessa måste vi dock göra lite planering. Dels behövs översättning, då spelet givetvis är på japanska. Om Per är sugen på att bidra kan vi säkert fixa detta, annars kanske det finns tillräckligt med kompetens i föreningen för att vi ska kunna staka oss fram iallafall. Det andra problemet, som vi bör ta itu med oavsett, är att vi skulle behöva en till TV/projektor/dataskärm. Folk lär vilja köra Smash 24/7, samt PoFV eller liknande på skärmen. Dessutom är kablarna till Famicom:en hysteriskt korta. Vi snackar inbyggda handkontroller med max 30cm kabel. Att ha den uppsättning vi hade förut skulle alltså inte funka, samt att vi skulle gå miste om ett av 8-bitarns läckraste OST.

Om vi inte kan få ihop intresse kan jag istället dra med något annat, typ Battletoads eller Svinto 'N Ghost (Mega Drive).
Användarvisningsbild
Blackshit Mermaid
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Blackshit Mermaid »

haha ja kan gärna bidra med översättning
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Hoppsan! Det var så snart!?

Jag skall se till att komma.
Dragon Walker skrev:Det andra problemet, som vi bör ta itu med oavsett, är att vi skulle behöva en till TV/projektor/dataskärm.
Precis, 1-2 Tv-skärmar skulle vara väldigt bra. Jag skulle vilja släpa med mig min skärm, men det är nästintill omöjligt då jag har en ca 4 timmars resa till lokalen >.<

Jag har kontroller till Gamecube, SNES och Nintendo 64 (två av varje).Har alla Smash spel för den delen med.

Samt en intresse koll för Magic the Gathering Draft, vilka är på och vilka boosters vill ni drafta isåfall?

Jag skulle kunna höra runt om jag kan få tag på Modern Masters boosters om intresset är tillräckligt stort, dock kostar de ungefär dubbelt så mycket men det är mycket göttigare kort.
Bild
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inlägg av Gale »

Med alla SSB-titlar släppta just nu tycker jag det hade varit en kul idé att styra upp en speciell turnering. I believe Nacon know about this.

I call it SSB-triathlon!!! *epic music*

Har inte direkt tänkt mycket på regler, men typ:

Man spelar matcher bäst av tre med fem stock. Första matchen singlar man slant om, den som vinner lottningen får välja spel att spela första matchen i. Den som förlorar första ronden väljer spel att spela rond två i. Om det blir en tredje rond så spelas den givetvis i det kvarstående spelet.

Super Smash Bros. (N64)
Super Smash Bros. Melee (GCN)
Super Smash Bros. Brawl (Wii)

Om folk tycker detta är omständigt och hellre kör tre olika turneringar kan vi självklart göra det. Tanken bakom detta var dock att jämna ut skickligheten mellan spelarna.

Vad tycker ni? Kom igen, det blir kuuuuul :D

...oh och jag kommer btw :3
Bild
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inlägg av Nac0n »

Gale skrev:Med alla SSB-titlar släppta just nu tycker jag det hade varit en kul idé att styra upp en speciell turnering. I believe Nacon know about this.

I call it SSB-triathlon!!! *epic music*

Har inte direkt tänkt mycket på regler, men typ:

Man spelar matcher bäst av tre med fem stock. Första matchen singlar man slant om, den som vinner lottningen får välja spel att spela första matchen i. Den som förlorar första ronden väljer spel att spela rond två i. Om det blir en tredje rond så spelas den givetvis i det kvarstående spelet.

Super Smash Bros. (N64)
Super Smash Bros. Melee (GCN)
Super Smash Bros. Brawl (Wii)

Om folk tycker detta är omständigt och hellre kör tre olika turneringar kan vi självklart göra det. Tanken bakom detta var dock att jämna ut skickligheten mellan spelarna.

Vad tycker ni? Kom igen, det blir kuuuuul :D

...oh och jag kommer btw :3
Tycker det är en kul idé men som du säger är det nog väääldigt omständigt att byta konsoler vilket som göra allt bättre om man kunde ha alla konsoler inkopplade samtidigt på något sätt (nästintill omöjligt men ja).

det hade vart kul, annars gör vi som du säger och turnerar i alla spel var för sig! Vi får se på plats, men jag är sugen på bägge två alternativ :)
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inlägg av Gale »

Det GÅR att ha två inkopplade samtidigt, och det går att ha ingång alla konsoler samtidigt. Det enda man behöver göra är att byta signalkabel/byta kanal. Detta sparar dessutom tid jämfört med att ha tre olika turneringar.
Bild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Gale skrev:Man spelar matcher bäst av tre med fem stock. Första matchen singlar man slant om, den som vinner lottningen får välja spel att spela första matchen i. Den som förlorar första ronden väljer spel att spela rond två i. Om det blir en tredje rond så spelas den givetvis i det kvarstående spelet.
Jag tycker detta låter riktigt bra. En turnering som inte tar upp så mycket tid lämnar utrymme åt annat skoj, som att få smisk av Emperor i Melee :D
Gale skrev:Det GÅR att ha två inkopplade samtidigt, och det går att ha ingång alla konsoler samtidigt. Det enda man behöver göra är att byta signalkabel/byta kanal. Detta sparar dessutom tid jämfört med att ha tre olika turneringar.
Detta löses lätt med med en Wii som har Gamecube kompabilitet. Jag kan släpa med mig min Wii, har allt nödvändigt upplåst till Brawl på den.
Bild
Blupparen
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Blupparen »

Låter nice! Kommer bli min första meetup så please take care of me. :3
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit

Inlägg av Kuri »

Pops vi borde väl köra en Theros draft eftersom det är helt nysläppt :3