Nyårsmeetup 2013! 29 December till 2 Januari!

Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Re: Nyårsmeetup 2013! 29 December till 2 Januari!

Inlägg av Aku »

Poplopsipo skrev:
Aku skrev:Någon som är sugen på att planera storkok i förväg?
Jag och Neriel pratade nyligen om detta. Det mesta är upp till de som lagar maten men det skadar aldrig att ha en preliminär lista att utgå ifrån. Folk, kom med matförslag!

Det finns en nyöppnad Thai-takeaway 10 minuter promenad från bygdegården.
Neriel skrev:Stora portioner, smakar bra.
Tänkte mer typ individer snarare än något enormt alla-i-hela-huset :'D

Att gå ihop två-tre pers och laga något lite roligare till en måltid eller två vore kul :)
Bild
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit

Inlägg av Kuri »

Aku skrev:
Poplopsipo skrev:
Aku skrev:Någon som är sugen på att planera storkok i förväg?
Jag och Neriel pratade nyligen om detta. Det mesta är upp till de som lagar maten men det skadar aldrig att ha en preliminär lista att utgå ifrån. Folk, kom med matförslag!

Det finns en nyöppnad Thai-takeaway 10 minuter promenad från bygdegården.
Neriel skrev:Stora portioner, smakar bra.
Tänkte mer typ individer snarare än något enormt alla-i-hela-huset :'D

Att gå ihop två-tre pers och laga något lite roligare till en måltid eller två vore kul :)
Jag skulle vara på att fixa någon combo middag. Yakiniku är ett bra val :)
BildBild
Blupparen
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Blupparen »

Jag kommer troligen! Har inget planerat och det vore kul att fira på något nytt sätt. :) Jag är allergisk mot jordnötter och äter inte andra nötter. Jag tål nötter "i luften" men skulle uppskatta om det inte fanns skålar med jordnötter framme. :) Andra nötter funkar att ha framme. Det är mest för jag slipper oroa mej för att någon käkat jordnötter och sedan ätit av något annat. ^^ Jag kan ta med lite tv-spel och konsoler om det behövs men har ej möjlighet att ta med en tv. Kommer ta tåget tror jag. Hur som helst hoppas jag att jag kommer lära känna er alla och ha kul. :)
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inlägg av Nac0n »

Blupparen skrev:Jag kommer troligen! Har inget planerat och det vore kul att fira på något nytt sätt. :) Jag är allergisk mot jordnötter och äter inte andra nötter. Jag tål nötter "i luften" men skulle uppskatta om det inte fanns skålar med jordnötter framme. :) Andra nötter funkar att ha framme. Det är mest för jag slipper oroa mej för att någon käkat jordnötter och sedan ätit av något annat. ^^ Jag kan ta med lite tv-spel och konsoler om det behövs men har ej möjlighet att ta med en tv. Kommer ta tåget tror jag. Hur som helst hoppas jag att jag kommer lära känna er alla och ha kul. :)
Awesome! Skittrevligt att du vill komma :D

Personligen äter jag bara cashewnötter. Går det bra att äta eller ha framme, för din skull dvs?
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Blupparen skrev:Jag kommer troligen! Har inget planerat och det vore kul att fira på något nytt sätt. :) Jag är allergisk mot jordnötter och äter inte andra nötter. Jag tål nötter "i luften" men skulle uppskatta om det inte fanns skålar med jordnötter framme. :) Andra nötter funkar att ha framme. Det är mest för jag slipper oroa mej för att någon käkat jordnötter och sedan ätit av något annat. ^^ Jag kan ta med lite tv-spel och konsoler om det behövs men har ej möjlighet att ta med en tv. Kommer ta tåget tror jag. Hur som helst hoppas jag att jag kommer lära känna er alla och ha kul. :)
Trevligt med personer jag (tror) inte träffat förut kommer^^

Jag har uppdaterat allergilistorna med den infon du skrivit, något som du tycker behöver ändras?

Samt nu finns det mer info om hur man tar sig till lokalen, även det står i OP.
Bild
Blupparen
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Blupparen »

Nac0n skrev:
Awesome! Skittrevligt att du vill komma :D

Personligen äter jag bara cashewnötter. Går det bra att äta eller ha framme, för din skull dvs?
Visst. :) Är bara jordnötter som är no no. XD

Edit: Såg att det stog att jag inte tål jordnötter i luften. Det stämmer inte. Folk kan äta jordnötter nära mej utan att jag blir sjuk. Menade bara att det var skönt att slippa jordnötter så man slapp oroa sig. T.ex. om någon äter jordnötter och sedan tar chips, då kan jag inte äta de chipsen. Nu kanske det är så att man bara äter sitt eget snacks. Så då spelar det ingen roll. ^^ Hoppas ni förstår. :P
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inlägg av Poplopsipo »

Blupparen skrev:Edit: Såg att det stog att jag inte tål jordnötter i luften. Det stämmer inte. Folk kan äta jordnötter nära mej utan att jag blir sjuk. Menade bara att det var skönt att slippa jordnötter så man slapp oroa sig. T.ex. om någon äter jordnötter och sedan tar chips, då kan jag inte äta de chipsen. Nu kanske det är så att man bara äter sitt eget snacks. Så då spelar det ingen roll. ^^ Hoppas ni förstår. :P
Då ändrar jag på det med en gång^^'

Mm, då är enklaste lösningen att enbart äta sina snacks. Men vi kommer se till att vara mycket noggranna vid hantering av jordnötter (om det kommer förekomma för det första).
Senast redigerad av 1 Poplopsipo, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Svinto
Farbror Skägg
Kontakt:

Inlägg av Svinto »

Tjo allihopa!

Jag kommer.
Blir det som planerat åker jag bil upp och drar med mig Pops och några till.

Ska bli kul att se er alla igen.
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inlägg av Aioli »

Jag har haft funderingar på att kanske möjligen vara med på tillställningen.

Jag tar dock reservation för att inte anlända beroende på humör, väder, den politiska situationen på månens baksida samt planeternas läggning.

Men det finns en chans att jag anländer, ja.

När det gäller allergier så är det ingen fara såvida ingen person har av någon befängd anledning fått för sig att dom ska spara gräspollen sedan i somras och slänga den rakt i mitt ansikte.
Bild
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inlägg av WardenOath »

Aioli skrev: När det gäller allergier så är det ingen fara såvida ingen person har av någon befängd anledning fått för sig att dom ska spara gräspollen sedan i somras och slänga den rakt i mitt ansikte.
Du sa något om att spara gräspollen?
Bild
Skriv svar