Presentationstråden

Håll koll på information och läs igenom forumreglerna.
Nyheter finns också på frontsidan http://www.touhou.nu
Adauchi
Ghost

Re: Presentationstråden

Inlägg av Adauchi »

Namn: Andreas (Alt. Nick: Flandreas)
Ålder: 20
Stad: Stockholm
Intressen: Musik, Japanska, data.
Favoritspel: The Embodiment of Scarlet Devil
Favoritkaraktär i Touhou: Flandre Scarlet

Introduktion:

Touhounörd sedan Januari 2008 då jag snubblade över en mabinogivideo featuring Marisa Stole the Precious Thing. Efter lite forskande på cirkeln "IOSYS" stötte jag på Taboo Tears You Up. Därefter min kärlek för "unga" fröken scharlakan och EoSD.

Har träffat några av er på Meuwcon men är nog bara bekant med Soda så vitt jag vet. Jag hoppas kunna ändra på det dock. ^^

Tills dess, hallå hallå!
Användarvisningsbild
Andy
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Andy »

Namn: Andy
Ålder: Är p12a
Stad: Gävle
Intressen: Teknik i allmänhet, *Edit; gillar att rita också, men har inte gjort det på ett tag.
Favoritspel: Bryr mig inte speciellt mycket om spel, har bättre saker för mig (fast L4D2 är ett bra avslappningsspel). *Edit; Gillar portal också.
Favoritkaraktär i Touhou: Hittade forumet utav en slump, så vet inte vad Touhou är för något (kollade nu, som sagt, bryr mig inte så mycket om spel, men kanske provar det någon gång i framtiden)

Kort introduktion:
Well, kommer inte på något att skriva just nu, men kallas docuhebag och douche av okända anledningar /milk
Användarvisningsbild
Neriel
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Neriel »

Namn: Henrik Thille
Ålder: 19
Stad: Knivsta
Intressen: Spel/anime/touhou
Favoritspel: Zelda Ocarina of time
Favoritkaraktär i Touhou: Mokou

Kort introduktion: Öhh vet inte riktigt vad jag skall skriva här, men typ jag är en hardcore anime otaku gillar spel och touhou
Användarvisningsbild
Ragathol
Kappa
Kontakt:

Inlägg av Ragathol »

Namn: Jesper Nordqvist
Ålder: 29
Stad: Stockholm
Intressen: rita, datta, krigshamra
Favorithäxspel: SA har bästa musiken och intressantast figurer. IN är kul också.
Favoritkaraktär i Touhou: Marisa & Reimu i kombination, Parsee, Aya

Kort introduktion:
Jag ritar serier och sånt som jag ibland säljer. Annars mest illustrationer.
Har regnbågens kraft.
Användarvisningsbild
The-Core
QED「Ripples of 495 Years」

Inlägg av The-Core »

Jag gillar grönt så jag pimpade texten lite c:

Namn: Corehax, alternativt Core (Fast egentligen heter jag Anna)
Ålder: 17, 18 i slutet av augusti
Stad: Onebuying
Intressen: Teckna, sy, skriva, tänka för mycket på framtiden, spela THE GAMES och sånt
Favoritspel: I Touhou är det SA <3 men annars är det väl Fatal Frame/Project Zero 2 och 3 och Zelda serien
Favoritkaraktär i Touhou: Satori är helt klart etta, tätt följd av Parsee och Yumemi <3

Kort introduktion: Satt här, dagen innan midsommar och hade det allmänt tråkigt. Nästan ingen online och internet var väldigt enformigt för tillfället, så jag tänkte att jag kanske hade något roligt spel på datorn. Kollade lite snabbt i mina mappar och hittade mina Touhou spel, som jag inte spelat på länge, så jag startade upp Touhou 11. När jag kämpade mig igenom alla stages kom jag helt plötsligt på att det faktiskt fanns ett forum! Så jag stängde ner spelet och skapade ett konto! Here I am.
(För övrigt har jag spelat Touhou fram och tillbaka i ungefär 1½ år.)

EDIT: Kom på att jag kanske skulle ladda upp en bild på mig också~
Bild
Glasögonen försvinner snart~
Senast redigerad av 1 The-Core, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Molten
Shikigami

Inlägg av Molten »

Namn: Molten. Jag tänker inte berätta det för en grupp främlingar, inte nu iallafall.
Ålder: 16
Stad: Ungefär45 minuter från Stockholm
Intressen: Spela spel (främst League of Legends),Touhou
Favoritspel: Har ingen direkt favorit men om jag måste säga något så blir det antingen IN eller PCB.
Favoritkaraktär i Touhou: Keine och Alice

Kort introduktion: Ha varit ett touhoufan i ungefär ett år nu. Jag lyckades på något vänster upptäcka Touhou genom Starcraft 2 (nör det inte finns någon koppling mellan de två serierna). Jag är en typisk "nörd" dvs jag har glasögon, jag väldigt intresserad av teknik och jag är sällan ute.
Bild
Användarvisningsbild
danswe
Nameless fairy

Inlägg av danswe »

Namn: Dan Bolin
Ålder: 18 nu i juli
Stad: Luleå
Intressen: Touhou, Anime, Spel i alla dess former.
Favoritspel: TH7: PCB, HoN och EU3
Favoritkaraktär i Touhou: Youmu(fast det skiftar rätt ofta)

Kort introduktion: Fick reda på Touhou för 2 - 3 år sedan i en chat där en person linka en touhou video, efter några snabba sökningar så hitta jag lite Iosys videos och fastnade genast. Sedan dess har jag spelat spelen, läst Doujins och lyssnat på musiken.
Finexen
Nameless fairy

Inlägg av Finexen »

Namn: Fredrik Grönberg
Ålder: 17
Stad: Höör (mitten av skåne...)
Intressen: Touhou, Anime, Warhammer och Spel.
Favoritspel: TH11: SA, Zelda: Ocarina of Time, EU3 och V2.
Favoritkaraktär i Touhou: Orin

Kort introduktion: Har spelat Touhou spelen i några år nu. Det första Touhou spelet jag klarade ut var Touhou 7. Jag spelar Touhou spelen ofta och lyssnar ofta på Touhou musik.
Användarvisningsbild
DDdreamer
Lesser Youkai

Inlägg av DDdreamer »

Hejsan allihopa! Hörde om det här forumet från en kompis som är medlem här (ingen aninge vad han heter på det här forumet, men han är ett Flandrefan och har ett gigantiskt Youtube arkiv med "U.N Owen was her"-remixar. Går inte att ta fel. :P)

Namn: DDdreamer
Ålder: 21
Stad: Enköping
Intressen: Böcker, vetenskap, Minecraft, Lego, Touhou, spel, Magic: the Gathering, Teckning
Favoritspel: Imperishable Night och Subterranean Animism.
Favoritkaraktär i Touhou: Oavgjort mellan Konpaku Youmu, Ibuki Suika och Hoshiguma Yuugi.

Kort introduktion:
Är ett halvgammalt Touhoufan från lilla Enköping. Är inget vidare på spelen, men älskar karaktärerna och världen i sig. Jag fastnade i det hela när en kompis introducerade mig till ovan nämnda Flanfan. Visade sig att han var mod på ett Touhou-forum, så vi började snacka och tillslut så vart jagg medlem på forumet, något som bara spädde på mitt intresse. Nu har det gått över ett år och jag har själv, till min stora förvåning, blivit mod på det forumet jag med.
Iallafall, jag tecknar även mycket på fritiden och kommer förmodligen att göra en tråd för mina grejer senare.

Vi höres!

D3
Användarvisningsbild
KennyMan666
Shikigami
Kontakt:

Inlägg av KennyMan666 »

Namn: Magnus von Goës Karlström
Ålder: Tillräckligt gammal (25, om ni måste veta)
Stad: Göteboj
Intressen: Bombmattor
Favoritspel: Antagligen Underjordisk Animism, vad gäller Tåhå. Annars måste jag nog säga Insektsprinsessan (Mushihimesama av CAVE, alltså).
Favoritkaraktär i Touhou: Alice, förstås.

En del av er känner väl mig redan.

Kände att jag får väl ta å bli medlem här. Lite dumt att inte befinna sig där resten av Sveriges Tåhå-folk sitter och nördar.

Lirar ju då Tåhå mest för att jag älskar massiva bombmattor. Men nördar runt med lite fanskaps-nonsens, också.

Såg till att den svenska filialen av Touhou-wikin började existera och administrerar densamma, men den är fortfarande väldigt, väldigt dåligt ifylld, lite för att jag hade saker jag ville göra innan den blev public, men de ville göra framsidan med språkväljare och jag tyckte "äh, vafan". Länk finns här i min signatur, och det kanske är en idé att länka till den från framsidan, också. (Sai, registrera dig på den, jag tänkte göra dig till moderator. Jag tänkte hårt och länge och insåg att du ändå är en av två personer jag för tillfället helst vill ha till det.)

Sådeså.

Och nu så står två dudes här i karaokerummet och sjunger Marisa stal något riktigt oerhört, medans jag skriver min intropost på ett Tåhå-forum. Vad meta det blev.

...sitter ni fortfarande i rummet rakt över gården och spelar Tåhå-Dominon? Tror jag ser er.
Senast redigerad av 1 KennyMan666, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Mästare i PoFW | Administratör, Svenska Touhou-wikin | STGFan, Sveriges shmup-community
Skriv svar