Presentationstråden

Håll koll på information och läs igenom forumreglerna.
Nyheter finns också på frontsidan http://www.touhou.nu
Användarvisningsbild
SKD
Lesser Youkai

Re: Presentationstråden

Inlägg av SKD »

Namn: SKD
Ålder: 20
Stad: Uppsala
Intressen: Eh, Touhou, musik, programmering etc. Har nog ungefär samma intressesfär som de flesta här.
Favoritspel: Touhou och shoot 'em ups i allmänhet. SA är en favorit.
Favoritkaraktär i Touhou: Koishi, Kogasa, Marisa, bl.a.

Kort introduktion: Hm.. ok. Jag är egentligen en av de först registrerade här på forumet, men har varit bortrest hela sommaren och inte kunnat vara aktiv. Var faktiskt med och "hjälpte" Sai sätta upp forumet (läs: tittade på medan Sai jobbade) där i slutet på våren.

Missade förstås alla konvent och grejer under sommaren, något jag verkligen ångrar. Köpte biljett till Närcon också men hann inte komma till det heller. Hoppas att jag kan ta igen en del som jag missat nu genom forumet.

(En del av er har jag dock sett på konvent tidigare, om någon mot förmodan kommer ihåg det.)

Finns inte jättemycket att säga om mig annars. Men hoppas jag är välkommen.
Användarvisningsbild
Forcie
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av Forcie »

Namn: André J.
Ålder: Född 99 år efter upprättandet av den Stora Hakureibarriären, i dagsläget alltså 27 år :D
Stad: Göteborg
Intressen: Allmänt nörderi inom språk, litteratur, musik, historia, datorer
Favoritspel: TH06
Favoritkaraktär i Touhou: Patchouli Knowledge, Shikieiki Yamaxanadu, Familjen Yakumo

Kort introduktion:
Wow, jag blev helt chockerad när jag såg att det fanns en svensk Touhoucommunity. Trodde knappt det fanns några som spelade här, och att folk på sin höjd ytligt kände till lite karaktärer via fanon. Det enda jag hittat förut när jag googlat har varit stgfans forum och där har intresset verkat vara svalt, förutom möjligtvis Zimeon Lundströms evangelism. Noterar att det är lite folk därifrån här också :)

Har känt till serien ganska länge, men inte börjat köpa PC-spelen och lira på riktigt förrän den sista tiden. Är inte särskilt skicklig, men har iaf klarat av några av spelen på normal. Det är precis som knark och man får en sån jävla high av koncentrationen. :D Gillar många andra STG också, i synnerhet Caves alster, fast det är inte något som greppat mig lika hårt som Project Shrine Maiden. Fightingspelen har jag inte riktigt fastnat för. Däremot går PC98spelen varma i Anex86 här, fast man blir lite trött i skallen av att hålla reda på allt med 30 flimrande fps under längre tid.

Något annat jag gillar med Touhou är ZUNs blandning av västerländska och österländska mytologier. Har bott i .jp i två år och kan en del japanska, och det är skoj att känna igen alla referenser till historiska personer eller legendvarelser som man tidigare stött på i böcker och filmer.
Det är också väldigt imponerande hur ZUNs lilla hobbyprojekt vuxit sig så stort och blivit så älskat att det får många kommersiella spelserier och fandombaser att se ynkligt små och impopulära ut. Det om något är en ren smocka i ansiktet på övertron på professionalismen och de som hävdar att saker måste göras i vinstsyfte för att slå.

Väl mött :)
少女祈祷中…
Användarvisningsbild
Aureus
Easy modo?!?

Inlägg av Aureus »

Namn:Kung Koopa
Ålder: ??
Stad: Svampkungariket
Intressen: Kidnappa prinsessor
Favoritspel: Bowsers inside story
Favoritkaraktär i Touhou: Peach Toadstool

Kort introduktion: Ledaren för rebellerna i Svampriket och son till en sköldpadda och krokodil.

;) Skämt åt sido, man måste ju ha lite distans till sina hobbys trotts allt. Är en KTH master student med flertal intressen däribland Touhou. Äger inga av spelen eller musiken tyvärr men hoppas kunna ändra på det genom att gå med här.
Användarvisningsbild
D1zzy
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av D1zzy »

Namn: Robin Bergquist
Ålder: 19
Stad: Täby
Intressen: Touhou, Musik, Le games, Free running
Favoritspel: Touhou 6: EosD, Touhou X.5: Insert fighting title here, Guilty Gear, Blazblue, etc.
Favoritkaraktär i Touhou: Flandre, Sakuya

Kort introduktion:
Blond, knäpp, fanatisk och nämnde jag knäpp?
Arbetar dagar, spelar spel och knarkar musik på kvällar. Är skamsen över att fortfarande inte lyckas spöa varken Remilia eller Kaguya på Normal. Dock så har man nästan sparkat Moukou's rumpa.. And bitch is supposed to be Lunatic. /walci
My happy face was acquired when I found Touhou fans at NärCon.
Användarvisningsbild
chum
Lesser Youkai

Inlägg av chum »

Jag gillar touhou
Användarvisningsbild
Sigmar
Nameless fairy

Inlägg av Sigmar »

Namn: N/A
Ålder: 21
Stad: Skövde
Intressen: Spel, animation, TV serier, historia, datorer.
Favoritspel: Touhou, Warcraft III, Half Life: DM, Dota, Elder Scrolls serien, Hoi2.
Favoritkaraktär i Touhou: Yuuka, Tenshi och Kaguya.

Hur hittade du communityt?: Sökte på Touhou och något svenskt ord och detta kom upp

Kort introduktion: Har varit intresserad av Touhou sen 2008. Lyssnar mest musiken, har spelat spelen i otaliga timmar också men det har inte blivit mycket lirande det senaste året.
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inlägg av Nac0n »

Sigmar skrev:Namn: N/A
Ålder: 21
Stad: Skövde
Intressen: Spel, animation, TV serier, historia, datorer.
Favoritspel: Touhou, Warcraft III, Half Life: DM, Dota, Elder Scrolls serien, Hoi2.
Favoritkaraktär i Touhou: Yuuka, Tenshi och Kaguya.

Hur hittade du communityt?: Sökte på Touhou och något svenskt ord och detta kom upp

Kort introduktion: Har varit intresserad av Touhou sen 2008. Lyssnar mest musiken, har spelat spelen i otaliga timmar också men det har inte blivit mycket lirande det senaste året.

Heh, stor variation av favorit spel :D.

Välkommen!
Användarvisningsbild
nogra3
Posting「Basic spellcard」

Inlägg av nogra3 »

Namn: Sebbe
Ålder: 17
Stad: Småland
Intressen: Spel, programmering, film, anime, VNs, gitarr och det japanska språket.
Favoritspel: Just nu... Skyrim, Osu och Touhou IN
Favoritkaraktär i Touhou: Koishi Komeiji efter att ha sett 'Koishi Komeiji's Heart-Throbbing Adventure'
Hur hittade du communityt?: Googlade 'touhou ten desires' och scrollade ner lite ^^ (upptäckte också att om du googlar det felstavade weeboo (se. weeaboo) så hittar man denna sida

Kort introduktion: Jag är lite av en "closet" otaku. Kollar på anime och spelar VNs på min fritid men jag har aldrig gått på ngt konvent eller så. När jag vill diskutera anime osv. gör jag det på internet för mina vänner är helt ointresserad av allt som har med Japan att göra. Pluggar också Japanska och har som mål att flytta till Japan efter gymnasiet. (<-- Weeaboo varning) よろしくおねがいします。
Edit: ...
Senast redigerad av 1 nogra3, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
bluerai
Nameless fairy

Inlägg av bluerai »

Namn: Sanna
Ålder: Yngre än dig
Stad: Östra Aros AKA Uppsala
Intressen: Tv-spel, anime, teckna... ja du.. random shit.
Favoritspel: Hisoutensoku och TH 11 bara för att nämna mina favorit Touhou spel
Favoritkaraktär i Touhou:Remilia <3

Hur hittade du communityt?: Hittade ett visitkort under Uppcon 11. Still haz it.

Kort introduktion:
Aaa, jag har facebook. Nemmen.. jag är en galen liten tjej som råkar ha ett äckligt intresse för spel. Vill du veta mer så får du gärna fråga ^u^
Wherever you are, whatever you do, Remilia will always.. BACKSTAB YOU!
Användarvisningsbild
Odden
Kappa
Kontakt:

Inlägg av Odden »

Åh fan! här fanns det ju svenskar som är Touhou fans! Det va ju najs ju :3
Mitt namn är Odd men jag vill helst bli kallad Odden. Jag bor någonstans mellan Gnesta och Flen och gillar... Vänta, var det här man skulle presentera sig själv? Whatever. Jag gillar Hardcore spel och spel med bra historia o välplanerad grund. Jag älskar att analysera spel och kritisera dem. Jag gillar alla sorters spel, och dess historia.
Jag gillar även djur, kampsporter, historia, styrketräna, cykla, musik, jobba, vänner, familj, osv.

Varför tycker jag om Touhou?
Hm... Jah, det var ju så att det började med de små skumma filmer på Youtube.(Overdrive av IOSYS var den första) Sen växte dem och blev fler och fler och skönare tills jag tillslut tog beslutet att söka upp en start där jag kunde börja spela. Jag började i rätt ände och tog Touhou 6 EOTSD, och fastnade direkt.
Från och med då så har jag försökt att klara Touhou spelen på normal. Älskar att köra skiten, så jävla svårt men så underbart. Det skulle vara en skam för mig om jag spelade på Easy Modo! (Om jag skulle köra på Eeasy modo så skulle ju Twei och Riesen skratta åt mig -.-) Whatever.
Sedan dess så har så laddat ner några av spelen. Jag kan inte lada ner nästa innan jag klarat den före (Kalla mig nörd om ni vill, för det är jag).
Så när jag var klar med EOTSD så tog jag Perfect cherry blossom, sen Imperiseble nigth osv. Jag spelade även igenom de annorlunda spelen som ``Immaterial and missing power´´ och ``Shoot the bullet´´ Jag har hållit på att spela Touhou och följa dess historia i snart 2 år nu. Jag har klarat EOTSD på normal utan continues såväl som Imperishable nigth. Mina Favoritkaraktärer är Reimu, Yuyuko, Remilia, Chirno och Suika.
Fråga gärna saker om Touhou till mig, jag vet det mesta... Tror jag. ---- Odden

Åh HELVETE! Nu skrev jag för mycket igen!
Odd, Odden, Owen, Björn, Wennerholm, Bob. Någon av dessa går bra.
Oh nej... man har gått och blivit bloggare...
http://oddbjornwennerholm.wordpress.com/
Skriv svar